Moduł specjalnościowy 3B
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: W3-S1PO19.2025

Nazwa modułu: | Moduł specjalnościowy 3B |
---|---|
Kod modułu: | W3-PO-S1-MS_3B |
Kod programu: | W3-S1PO19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu zapoznanie studentów z kluczowymi zagadnieniami dotyczącymi struktury władzy, systemów politycznych, procesów decyzyjnych oraz czynników wpływających na funkcjonowanie państwa i społeczeństwa.
W trakcie zajęć osoby studiujące rozwiną umiejętność analizy zjawisk i procesów politycznych, które umożliwią im głębsze rozumienie i interpretację złożonych zjawisk politycznych w kontekście miedzynarodowym, krajowym oraz regionalnym.
Celem modułu jest również zapoznanie osób studiujących z zagadnieniami związanymi z polityką regionalną i funkcjonowaniem samorządu, co pozwoli na lepsze zrozumienie decentralizacji władzy i zarządzania lokalnego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość złożoności i wieloaspektowości zagadnień związanych z polityką oraz funkcjonowaniem instytucji i procesów politycznych; wykazuje krytyczne podejście i refleksję w analizie tych zjawisk, regularnie rozwijając swoją wiedzę na temat aktualnych wyzwań politycznych i społecznych na poziomie miedzynarodowym, krajowym i regionalnym [K01] |
PO_1_K01 [3/5] |
potrafi skutecznie współdziałać w zespole, obejmując róże role, dzielić się wiedzą i pomysłami oraz konstruktywnie wyrażać i argumentować swoje opinie w zakresie zagadnień politycznych i społecznych [K02] |
PO_1_K02 [3/5] |
potrafi identyfikować zjawiska i problemy polityczne na poziomie międzynarodowym wykorzystując odpowiednie metody badawcze i podejścia teoretyczne. Umie ocenić wpływ czynników społecznych i instytucjonalnych na funkcjonowanie systemów politycznych [U01] |
PO_1_U01 [3/5] |
potrafi analizować i interpretować kluczowe zjawiska oraz procesy polityczne na poziomie krajowym, regionalnym i międzynarodowym, uwzględniając zarówno teoretyczne, jak i empiryczne podejścia naukowe. Posiada umiejętność wyrażania opinii, wniosków oraz krytycznych uwag odnoszących się do zagadnień z zakresu nauk o polityce [U02] |
PO_1_U02 [3/5] |
posiada pogłębioną wiedzę na temat wybranych struktur i instytucji politycznych; zna ich rolę oraz funkcje w kontekście szerszych układów społeczno-politycznych na poziomie międzynarodowym, krajowym i regionalnym [W01] |
PO_1_W01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [MS_3B] | 30 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |