Praca z aktorem 6
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: W8-S1RE19.2025

Nazwa modułu: | Praca z aktorem 6 |
---|---|
Kod modułu: | W8-RE S1-PAKT6 |
Kod programu: | W8-S1RE19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem realizacji modułu jest, po pierwsze, wypracowanie umiejętności warsztatowych niezbędnych dla wyreżyserowania kameralnego spektaklu (sceny,
sekwencji), po drugie, uświadomienie odpowiedzialności jaką bierze na siebie reżyser wkraczając w obszar emocji obsady aktorskiej i innych
współpracowników, narzucając im swoją wizję realizowanego spektaklu (sceny, sekwencji) i kreowanych postaci. Kwestia odpowiedzialności
artystycznej, ale też czysto ludzkiej, jest i powinna być niezwykle istotna we współczesnej sztuce filmowej i teatralnej, zwłaszcza biorąc pod uwagę
fundamentalne przewartościowania artystyczne, etyczne, moralne, religijne widoczne w różnych dyscyplinach sztuki dwóch pierwszych dekad XXI wieku.
Współcześnie sztuka reżyserii to nie tylko współuczestnictwo w kreowaniu przestrzeni twórczej anektującej zbiorową wyobraźnię widzów sal kinowych i
teatralnych, ale także możliwość wypowiadania własnego zdania, dziś rzadko daną innym, w najistotniejszych kwestiach życia społecznego i
politycznego. Niniejszy moduł realizuje wyznaczone cele poprzez pracę własną studenta nad materiałem literackim, dramatopisarskim, twórczy kontakt w
czasie prób z żywym człowiekiem - aktorem, świadomość współczesnego kontekstu kulturowego, aktywność w tworzeniu scenicznej rzeczywistości. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada umiejętność klasyfikowania, opisu i wyboru zjawisk z historii literatury dramaturgicznej wykorzystywanej w pracy
warsztatowej - reżyserowaniu sceny aktorskiej. [PAKT6_1] |
K_W01 [4/5] |
Student posiada wiedzę w dziedzinie historii filmu, teatru, jego gatunków i stylów, potrafi wskazać źródło własnych inspiracji w
reżyserowanym przez siebie ćwiczeniu scenicznym. [PAKT6_2] |
K_W01 [3/5] |
Student potrafi zaadoptować fragment utworu dramatopisarskiego (prozy) podług której realizuje ćwiczenie reżyserskie. [PAKT6_3] |
K_W04 [4/5] |
Student potrafi przygotować i zrealizować wszystkie etapy powstawania reżyserskiego ćwiczenia scenicznego. [PAKT6_4] |
K_W05 [4/5] |
Student potrafi zaplanować, koordynować, egzekwować pracę zespołu realizacyjnego, aktorskiego przeprowadzanego ćwiczenia
reżyserskiego. [PAKT6_5] |
K_K02 [4/5] |
Student potrafi zainspirować, nadzorować powstawanie elementów scenografii, kostiumów, oprawy muzycznej, oświetlenia
realizowanego ćwiczenia. [PAKT6_6] |
K_W08 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PAKT6-1] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
PAKT6_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |