PROJEKTY KREATYWNE CZ.2
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kod programu: W6-S2EP19.2025

Nazwa modułu: | PROJEKTY KREATYWNE CZ.2 |
---|---|
Kod modułu: | W6-EP-S2-PK.2 |
Kod programu: | W6-S2EP19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Realizacja modułu pozwala na rozwijanie umiejętności reagowania na problem w oparciu o myślenie międzyobszarowe i przy użyciu narzędzi właściwych dla tematu.
Realizując indywidualny bądź zespołowy projekt artystyczny na zadany temat planując, odróżniając cel od efektu, traktując każdy etap pracy równie poważnie. Moduł wymaga podejścia systematycznego, swobody poruszania się po różnych dyscyplinach wiedzy, odwagi w sięganiu po środki umożliwiające zbudowanie właściwego przekazu. Projekty kreatywne mają łączyć obszar sztuki z obszarem upowszechniania kultury, stąd nacisk w realizacji modułu na umiejętność komunikowania/komentowania/umiejscowienia projektu w obszarze pola sztuki (zarówno w stosunku do przeszłości jak i aktualnych tendencji), jak również na świadome wystawianie /prezentowanie realizacji. Projekty kreatywne to także doświadczanie różnicy między ideą a doświadczeniem. Zarysowując odpowiedź artystyczną na postawiony problem ma również zaplanować przebieg działań, uwzględnić potrzeby i możliwości a na koniec skonfrontować ostateczny wyraz artystyczny z początkowo zarysowanym celem wyciągając wnioski i odnosząc je do szerszych kontekstów społecznych oraz kulturowych. Moduł ma także rozwijać umiejętność myślenia ciągłego, poprzez rozpoznawanie etapów pracy w szerszym kontekście jak również rozrysowywanie możliwych kolejnych rozwinięć analizowanego artystycznie tematu. W obrębie tego modułu sztuka traktowana jest jako metoda badawcza. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie kontekst historyczny i kulturowy sztuk plastycznych i edukacji sztuki i ich związków z innymi obszarami współczesnego życia oraz aspektów pedagogicznych lub managerskich w zakresie sztuki [W6-EP-S2-PK.2 _1] |
W6-EP-S2-W02 [3/5] |
zna i rozumie oraz potrafi wykorzystywać wzorce leżące u podstaw kreacji artystycznej, w celu podejmowania samodzielnych decyzji twórczych umożliwiających projektowanie i realizację prac artystycznych w dowolnych mediach, swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej oraz działań grupowych. [W6-EP-S2-PK.2 _2] |
W6-EP-S2-W03 [3/5] |
zna i rozumie zasady tworzenia prac artystycznych i kreowania działań artystycznych o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i związanych z nimi tradycjach twórczych [W6-EP-S2-PK.2 _3] |
W6-EP-S2-W04 [3/5] |
potrafi wykorzystywać wysoce rozwiniętą osobowość artystyczną do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych oryginalnych koncepcji artystycznych i edukacyjnych [W6-EP-S2-PK.2 _4] |
W6-EP-S2-U01 [2/5] |
potrafi dążyć do samorozwoju [W6-EP-S2-PK.2 _5] |
W6-EP-S2-U05 [3/5] |
potrafi w sposób odpowiedzialny podchodzić do publicznych wystąpień związanych z prezentacjami artystycznymi [W6-EP-S2-PK.2 _6] |
W6-EP-S2-U07 [2/5] |
jest gotów do wykorzystywania w różnych sytuacjach mechanizmów psychologicznych wspomagających podejmowane działania [W6-EP-S2-PK.2 _7] |
W6-EP-S2-K03 [2/5] |
jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań w społeczeństwie oraz prezentowania skomplikowanych zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych [W6-EP-S2-PK.2 _8] |
W6-EP-S2-K06 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W6-EP-S2-PK. 2_fs_1] | 45 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
W6-EP-S2-PK.2 _1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |