MALARSTWO CZ.1 Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kod programu: W6-S2EP19.2025

Nazwa modułu: MALARSTWO CZ.1
Kod modułu: W6-EP-S2-SPMA.1
Kod programu: W6-S2EP19.2025
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 7
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest odnajdywanie i rozwijanie możliwości działań kreacyjnych w obszarze malarstwa, rozwijanie świadomości istnienia różnych konwencji i porządków formalnych, rozwijanie umiejętności konstrukcji własnej wypowiedzi artystycznej w oparciu o indywidualny program.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie szczegółowe zasady dotyczące malarstwa w jego tradycyjnej formie (w tym wybranych elementów malarstwa ściennego/architektonicznego, emalii artystycznej itp.) oraz współczesnym, w tym intermedialnym rozumieniu, niezbędne do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień artystycznych [W6-EP-S2- SPMA.1_1]
W6-EP-S2-W01 [2/5]
zna i rozumie tradycje twórcze, konteksty historyczne, konteksty współczesne multiobszarowe oraz kulturowe sztuk plastycznych w szczególności dotyczących działalności malarskiej; rozumie swobodę i niezależność wypowiedzi artystycznej. [W6-EP-S2- SPMA.1_2]
W6-EP-S2-W03 [2/5] W6-EP-S2-W04 [2/5]
potrafi wykorzystywać wysoce rozwiniętą osobowość artystyczną do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych oryginalnych koncepcji artystycznych — malarskich. Potrafi stosować efektywne techniki ćwiczenia umiejętności artystycznych, umożliwiające ciągły ich rozwój przez samodzielną pracę [W6-EP-S2- SPMA.1_3]
W6-EP-S2-U01 [3/5] W6-EP-S2-U05 [3/5]
zna i rozumie problematykę technologiczną malarstwa i obszarów pokrewnych (w tym wybranych elementów malarstwa ściennego/architektonicznego, emalii artystycznej itp. oraz współczesnym, w tym intermedialnym rozumieniu) oraz potrafi korzystać z umiejętności warsztatowych w stopniu niezbędnym do realizacji własnych projektów. Ma świadomość rozwoju technologicznego [W6-EP-S2- SPMA.1_4]
W6-EP-S2-W05 [3/5]
jest gotów do wypełniania roli społecznej absolwenta edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych w obszarze sztuk pięknych, a tym samym podejmowania refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu edukatora sztuki [W6-EP-S2- SPMA.1_5]
W6-EP-S2-K04 [2/5] W6-EP-S2-K05 [2/5]
jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań w społeczeństwie oraz inspirowania i organizowania procesu doskonalenia umiejętności warsztatowych innych osób [W6-EP-S2-SPMA.1_6]
W6-EP-S2-K01 [2/5] W6-EP-S2-K06 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [W6-EP-S2-SPMA.1_fs_1] 80 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
zaliczenie W6-EP-S2- SPMA.1_1 W6-EP-S2- SPMA.1_2 W6-EP-S2- SPMA.1_3 W6-EP-S2- SPMA.1_4 W6-EP-S2- SPMA.1_5 W6-EP-S2-SPMA.1_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)