RZEŹBA I DZIAŁANIA PRZESTRZENNE CZ.2
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych
Kod programu: W6-S2EP19.2025

Nazwa modułu: | RZEŹBA I DZIAŁANIA PRZESTRZENNE CZ.2 |
---|---|
Kod modułu: | W6-EP-S2-SPRZ.2 |
Kod programu: | W6-S2EP19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 6 |
Cel i opis treści kształcenia: | Realizacja modułu pozwala doskonalić umiejętności posługiwania się językiem formy rzeźbiarskiej i poszerzać zakres funkcjonowania w obszarach sztuki poprzez pogłębienie umiejętności, poznawanie nowych środków wyrazu i wykorzystywanie ich w sposób umożliwiający wyrażenie własnej osobowości artystycznej. W oparciu o zdobyte doświadczenia artystyczne i wiedzę oraz systematyczne precyzowanie własnego języka artystycznej wypowiedzi wzbogaca swoje kreacyjne możliwości w obszarach trójwymiarowej przestrzeni. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie szczegółowe zasady dotyczące rzeźby i rzeźbiarskiego kształtowania przestrzeni w tradycyjnej formie oraz współczesnym, w tym intermedialnym rozumieniu, niezbędne do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień artystycznych [W6-EP-S2- SPRZ.2_1] |
W6-EP-S2-W01 [3/5] |
zna i rozumie tradycje twórcze, konteksty historyczne, konteksty współczesne multiobszarowe oraz kulturowe sztuk plastycznych w szczególności dotyczących rzeźby i obszarów pokrewnych [W6-EP-S2- SPRZ.2_2] |
W6-EP-S2-W02 [3/5] |
potrafi wykorzystywać wysoce rozwiniętą osobowość artystyczną do tworzenia, realizowania i wyrażania własnych oryginalnych koncepcji artystycznych — rzeźbiarskich. Potrafi stosować efektywne techniki ćwiczenia umiejętności artystycznych, umożliwiające ciągły ich rozwój przez samodzielną pracę [W6-EP-S2- SPRZ.2_3] |
W6-EP-S2-U01 [3/5] |
zna i rozumie problematykę technologiczną rzeźby i obszarów pokrewnych oraz potrafi korzystać z umiejętności warsztatowych w stopniu niezbędnym do realizacji własnych projektów artystycznych. Ma świadomość rozwoju technologicznego [W6-EP-S2- SPRZ.2_4] |
W6-EP-S2-W05 [3/5] |
jest gotów do wypełniania roli społecznej absolwenta edukacji artystycznej w zakresie sztuk plastycznych w obszarze sztuk pięknych a tym samym podejmowania refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu edukatora sztuki [W6-EP-S2- SPRZ.2_5] |
W6-EP-S2-K04 [2/5] |
jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań w społeczeństwie oraz inspirowania i organizowania procesu doskonalenia umiejętności warsztatowych innych osób [W6-EP-S2- SPRZ.2_6] |
W6-EP-S2-K01 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W6-EP-S2-SPRZ.2_fs_1] | 80 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
W6-EP-S2- SPRZ.2_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |