Komunikacja społeczna
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: W8-S1RE19.2025

Nazwa modułu: | Komunikacja społeczna |
---|---|
Kod modułu: | W8-RE-S1-SKSb |
Kod programu: | W8-S1RE19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu student zdobywa wiedzę teoretyczną, a także rozwija umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne z zakresu komunikacji
społecznej.
Pierwsza część modułu realizowana jest w formie wykładów. Ma ona na celu zapoznanie studentów z poszczególnymi zagadnieniami teoretycznymi dot.
komunikacji społecznej i jej koncepcji.
Drugą część modułu stanowią ćwiczenia które mają charakter praktyczny i pozwalają wykorzystać zdobytą na wykładach wiedzę teoretyczną. W ramach
ćwiczeń, studenci realizują pracę grupową na zadany temat, składającą się z trzech elementów tzn. pisemnego referatu, ustnej prezentacji oraz
towarzyszącej jej prezentacji multimedialnej.
Praca grupowa pozwala studentom rozwinąć umiejętności i kompetencje społeczne poprzez samodzielne utworzenie czteroosobowych zespołów, a
następnie dokonanie podziału obowiązków i współpracę w grupie.
Referat pisemny pozwala wykorzystać zdobytą na wykładach wiedzę teoretyczną, a także informacje zawarte w obowiązkowej literaturze przedmiotu.
Ponadto, student w swojej pracy pisemnej jest zobligowany do podania przypisów i bibliografii będąc świadomym konieczności ochrony praw autorskich.
Ustna prezentacja referatu ma za zadanie rozwinąć umiejętność komunikowania z otoczeniem. Prezentacja multimedialna stanowi wizualne uzupełnienie
prezentacji werbalnej. O jej formie i charakterze decydują studenci. W jej przygotowaniu powinny zostać wykorzystane zarówno tradycyjne jak i nowe
media.
Prezentację danej grupy kończy dyskusja dotycząca prezentowanego tematu, której kierunek nadaje prowadzący. Studenci zachęcani są do zadawania
pytań, wyrażania swoich opinii oraz analizowania zaprezentowanych treści i próby interpretacji przedstawionych problemów. Dyskusja ma za zadanie
również zachęcić studentów do samodzielnego poszerzenia wiedzy zdobytej na zajęciach. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i wykorzystuje podstawowe strategie komunikacyjne. [SKSb_1] |
K_W03 [5/5] |
Student zna, potrafi wymienić i opisać poszczególne koncepcje komunikacji społecznej. [SKSb_2] |
K_W03 [4/5] |
Student potrafi wymienić i omówić znane mu modele komunikowania medialnego. [SKSb_3] |
K_W03 [4/5] |
Student posiada zdolność do samodzielnego poszerzenia wiedzy zdobytej na zajęciach. [SKSb_4] |
K_K07 [3/5] |
Student posiada zdolność nawiązywania kontaktów, pozyskiwania współpracowników oraz pracy w grupie. [SKSb_5] |
K_K02 [5/5] |
Student potrafi porozumieć się z aktorami i realizatorami [SKSb_6] |
K_K02 [5/5] |
Student wykorzystując w swojej pracy cytaty, przypisy oraz odwołania do prac innych autorów, a także podając materiały źródłowe z których korzystał przy realizowaniu zadania, jest świadomy konieczności ochrony praw autorskich. [SKSb_7] |
K_K04 [5/5] |
Jest odporny na stresy wynikające ze specyfiki produkcji TV-filmowej [SKSb_8] |
K_K06 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [SKSb1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
SKSb_1 |
ćwiczenia [SKSb2] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
SKSb_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |