Scenografia filmowa 2 Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: W8-S1RE19.2025

Nazwa modułu: Scenografia filmowa 2
Kod modułu: W8-RE-S1-SCG2a
Kod programu: W8-S1RE19.2025
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Zajęcia z przedmiotu Scenografia Filmowa syntetyzują wiedzę o sztuce z kursów 1 i 2 i wskazują drogę praktycznego zastosowania jej w twórczości filmowej (realizacja etiud). Pokazują metody budowania koncepcji plastycznej filmu odpowiadającej założeniom dramaturgicznym. Pomagają podejmować decyzje w sprawach dekoracji, obiektów naturalnych, kostiumów, charakteryzacji i rekwizytów. Za pośrednictwem prezentacji wybranych dzieł filmowych studenci poznają różne rozwiązania scenograficzne i stopień ich adekwatności do założeń dramaturgicznych danego filmu.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma ogólną wiedzę z historii sztuki i potrafi ją stosować w realizacji zadań reżyserskich. [SCG2_1]
K_W01 [5/5] K_W08 [5/5]
Student zna wybitne dzieła filmowe, docenia wagę rozwiązań scenograficznych i zanalizować zastosowane środki i metody. [SCG2_2]
K_W02 [4/5] K_W08 [4/5]
Student potrafi opracować koncepcję plastyczną filmu, znajdować właściwe źródła artystycznej inspiracji i przełożyć na język filmu. [SCG2_3]
K_U01 [3/5] K_U03 [3/5]
Student ma umiejętność współpracowania ze scenografem nad ustaleniem koncepcji plastyczno-scenograficznej filmu. [SCG2_4]
K_U11 [3/5] K_K02 [3/5] K_K05 [3/5]
Student ma rozwiniętą wrażliwość plastyczną i potrafi ocenić walory artystyczne proponowanych rozwiązań scenograficznych. [SCG2_5]
K_W08 [3/5] K_U11 [3/5] K_K09 [3/5]
Student potrafi korzystać z dokumentacji ikonograficznej, materiałów źródłowych, wizualizacji i animowanych symulacji przygotowanych przez scenografa. [SCG2_6]
K_U03 [5/5] K_K03 [5/5]
Student ma umiejętność czytania projektów scenograficznych, rysunków technicznych i planów dekoracji studyjnych. [SCG2_7]
K_W08 [4/5] K_U03 [4/5] K_K03 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [SCG2a1] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Wykład problemowy [b01] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Projekcja [c02] 
Prezentacja [c07] 
Autoedukacja [f01] 
zaliczenie SCG2_1 SCG2_2 SCG2_3 SCG2_4 SCG2_5 SCG2_6 SCG2_7
ćwiczenia [SCG2a2] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Ekspozycja [c01] 
Projekcja [c02] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Praktyka [e05] 
Obserwacja [e06] 
Autoedukacja [f01] 
zaliczenie SCG2_1 SCG2_2 SCG2_3 SCG2_4 SCG2_5 SCG2_6 SCG2_7
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)