Scenografia teatralna i telewizyjna 1
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: W8-S1RE19.2025

Nazwa modułu: | Scenografia teatralna i telewizyjna 1 |
---|---|
Kod modułu: | W8-RE-S1-SCG1b |
Kod programu: | W8-S1RE19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Zajęcia z przedmiotu scenografia teatralna i telewizyjna syntetyzują wiedzę o sztuce z kursów 1 i 2 i wskazują drogę praktycznego zastosowania jej w
twórczości scenicznej i telewizyjnej (realizacja spektaklu teatru telewizji). Pokazują metody budowania koncepcji plastycznej w teatrze i teatrze telewizji,
odpowiadającej założeniom dramaturgicznym. Pomagają podejmować decyzje w sprawach dekoracji, obiektów naturalnych, kostiumów, charakteryzacji i
rekwizytów. Za pośrednictwem prezentacji wybranych rejestracji przedstawień teatralnych i spektakli teatru telewizji studenci poznają różne rozwiązania
scenograficzne i stopień ich adekwatności do założeń dramaturgicznych widowiska teatralnego i telewizyjnego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma ogólną wiedzę z historii sztuki i potrafi ją stosować w realizacji zadań reżyserskich. [SCG1b_1] |
K_W01 [5/5] |
Student zna wybitne spektakle teatru i teatru telewizji, docenia wagę rozwiązań scenograficznych i potrafi zanalizować
zastosowane środki i metody. [SCG1b_2] |
K_W01 [4/5] |
Student potrafi opracować koncepcję plastyczną widowiska teatralnego lub telewizyjnego, znajdować właściwe źródła
artystycznej inspiracji i przełożyć na język spektaklu. [SCG1b_3] |
K_U01 [3/5] |
Student ma umiejętność współpracowania ze scenografem nad ustaleniem koncepcji plastyczno-scenograficznej przedstawienia
teatralnego i telewizyjnego. [SCG1b_4] |
K_U20 [3/5] |
Student ma rozwiniętą wrażliwość plastyczną i potrafi ocenić walory artystyczne proponowanych rozwiązań scenograficznych. [SCG1b_5] |
K_W08 [3/5] |
Student potrafi korzystać z dokumentacji ikonograficznej, materiałów źródłowych, wizualizacji i animowanych symulacji
przygotowanych przez scenografa. [SCG1b_6] |
K_U18 [5/5] |
Student ma umiejętność czytania projektów scenograficznych, rysunków technicznych i planów dekoracji studyjnych. [SCG1b_7] |
K_W08 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [SCG1b1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
SCG1b_1 |
ćwiczenia [SCG1b2] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
SCG1b_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |