Warsztat postprodukcji dźwięku
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: W8-S2RE19.2025

Nazwa modułu: | Warsztat postprodukcji dźwięku |
---|---|
Kod modułu: | W8-RE-S2-WPD |
Kod programu: | W8-S2RE19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest zapoznanie studenta z całym procesem szeroko pojętej postprodukcji dźwięku, na którą składa się szereg różnych działań
artystycznych, technicznych, organizacyjnych i finansowych, jak reżyseria dźwięku, montaż dźwięku, zgranie dźwięku i szereg innych.
Student pozna istotę etapu postprodukcji dźwięku jako etapu technologicznie zaawansowanego, dynamicznie się zmieniającego i stanowiącego
nierozerwalnie integralną część całego procesu produkcji, od developmentu, poprzez preprodukcję, zdjęcia i postprodukcje.
Studenci poznają w sensie praktycznym techniki stosowane w masteringu dźwięku (korekcja graficzna dźwięku, kompresja, normalizacja).
Przedstawione zostaną zagadnienia związane z technicznymi parametrami ścieżek dźwiękowych, postsynchronem efektów dźwiękowych (sound i fx)
workflow, estetyką odbioru audio, sound design, kreacją przestrzeni, atmosfer aż po finalne zgranie. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna terminologię oraz wszelkie działania związane z postprodukcją dźwięku [WPD_1] |
K_W06 [5/5] |
Student posiada wiedzę z zakresu planowania etapów postprodukcji dźwięku w zależności od rodzaju filmowego [WPD_2] |
K_W06 [5/5] |
Student potrafi samodzielnie ocenić jakie działania i jakie usługi będą konieczne do przeprowadzenia prawidłowo etapu postprodukcji dźwięku [WPD_3] |
K_W06 [5/5] |
Student posiada wiedzę związaną z postprodukcją dźwięku; z procesem udźwiękowienia jako kompozycji warstwy dźwięku formy audiowizualnej w konwencji telewizyjnej i filmowej z uwzględnieniem roli słowa, efektów dźwiękowych oraz funkcji muzyki [WPD_4] |
K_W06 [5/5] |
Student potrafi dokonać analizy dzieła audiowizualnego ze szczególnym uwzględnieniem funkcji i roli elementów warstwy dźwiękowej tego dzieła [WPD_5] |
K_U04 [5/5] |
Student potrafi samodzielnie, na poziomie podstawowym, wykonywać zadania i czynności związane z technikami stosowanymi w masteringu dźwięku. [WPD_6] |
K_U03 [5/5] |
Wykazuje kompetencje społeczne związane z umiejętnością nawiązywania kontaktu i artykułowaniem potrzeb dzieła audiowizualnego wobec operatora dźwięku, reżysera dźwięku i innych specjalistów związanych bezpośrednio z realizacją dźwięku w filmie i TV, na etapie analizy audiowizualnej scenariusza, dokumentacji, realizacji zdjęć i postprodukcji [WPD_7] |
K_K02 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [WPD] | 90 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] |
egzamin |
WPD_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |