Seminarium magisterskie 2
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: W8-S2RE19.2025

Nazwa modułu: | Seminarium magisterskie 2 |
---|---|
Kod modułu: | W8-RE-S2-SEM2 |
Kod programu: | W8-S2RE19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 8 |
Cel i opis treści kształcenia: | W zakres modułów seminaryjnych – z jednej strony – wchodzą zagadnienia związane z metodyką warsztatu pracy studenta piszącego rozprawę
teoretyczną, obejmujące wiedzę nt. zasad cytowania, parafrazowania i omawiania wykorzystywanych tekstów i umiejętność sporządzania konspektu z zakresu wybranej tematyki, opracowania odsyłaczy i przypisów, przygotowania bibliografii. Ponadto student nabywa wiedzy i umiejętności krytycznego
weryfikowania i oceniania zawartości źródeł, z jakich korzysta i zebranych materiałów, takoż dokonywania selekcji informacji i adekwatnego wyboru
metod i narzędzi postępowania analitycznego i badawczego w stosunku do opracowywanego tematu. Student pod opieką promotora określa przedmiot i
temat pracy magisterskiej, opracowuje stan wiedzy, gromadzi i selekcjonuje materiały źródłowe, przygotowuje konspekt i określa kolejne etapy pracy nad
rozprawą.
Z drugiej strony, w zakres modułów seminaryjnych wchodzą kwestie związane z powiązaniem części teoretycznej ze zrealizowanym filmem
dyplomowym: odnalezienie w zrealizowanym przez studenta filmie / widowisku TV zagadnienia istotnego dla estetycznej i autorskiej koncepcji
twórczości, określenie tematu pracy teoretycznej i - co najważniejsze – ukazanie doświadczenia pracy praktycznej, jako przestrzeni będącej podstawą
teoretycznej refleksji. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę z zakresu metodyki przygotowania pisemnej pracy magisterskiej, oraz zna i potrafi
zastosować procedury postępowania analitycznego i interpretacyjnego do warsztatowych i estetycznych aspektów opisywanego przekazu audiowizualnego. [SEM2_1] |
K_W03 [5/5] |
Student potrafi wykorzystać w pracy teoretycznej wiedzę i umiejętności zdobyte w trakcie realizacji swojej pracy praktycznej – fabularnej, bądź dokumentalnej – uznając, iż obie części pracy są kompatybilne / praca teoretyczna jest aneksem do filmu i równocześnie praca praktyczna podejmuje wyzwania założone w części teoretycznej /. [SEM2_2] |
K_W02 [5/5] |
Student posiada zdolności twórczego myślenia niezbędnego do samodzielnego formułowania hipotez badawczych i wykorzystywania dostępnych źródeł. [SEM2_3] |
K_U01 [5/5] |
Student posiada wiedzę z historii i teorii filmu, niezbędną do umiejscowienia swojej pracy we właściwym kontekście badawczym. [SEM2_4] |
K_W02 [5/5] |
Student posiada umiejętność samodzielnego poszerzania zdobytej wiedzy z zakresu studiowanego kierunku. [SEM2_5] |
K_K07 [5/5] |
Student posiada umiejętności językowe pozwalające na korzystanie ze źródeł obcojęzycznych. [SEM2_6] |
K_U04 [5/5] |
Student w przygotowanej pracy pisemnej i realizowanym projekcie praktycznym wykazuje znajomość i umiejętność
zastosowania podstawowych zasad z zakresu ochrony własności intelektualnej, przemysłowej i prawa autorskiego. [SEM2_7] |
K_K04 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [SEM2] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praktyka [e05] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
SEM2_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |