Rozwój projektu z punktu widzenia producenta 1 Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: W8-S2RE19.2025

Nazwa modułu: Rozwój projektu z punktu widzenia producenta 1
Kod modułu: W8-RE-S2-RPR1
Kod programu: W8-S2RE19.2025
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Przedmiot symetryczny względem modułu poświęconego rozwojowi projektu pełnometrażowego. Celem realizacji przedmiotu jest zaznajomienie studentów z zagadnieniami developmentu projektu filmowego z punktu widzenia producenta. Zagadnienia te są związane z przygotowaniem finansowoorganizacyjnym produkcji filmowej. Obejmują antycypowanie kosztów i prac związanych z dokumentacją, rozwoju projektu oraz pracami scenariuszowymi widzianymi z perspektywy producenta przyszłego filmu.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę na temat nowoczesnych metod stosowanych w preprodukcji i rozwoju projektu filmowego dla przekazania założeń artystycznych planowanego dzieła. [RPR1_1]
K_W12 [4/5]
Student zna strategię i techniki prezentacji projektu filmowego stosowane pod czas sesji pitchingowych krajowych i zagranicznych. Potrafi publiczne prezentować własne założenia estetyczne i koncepcje artystyczne. [RPR1_2]
K_W12 [4/5] K_U01 [4/5] K_U04 [4/5]
Student potrafi dokonać analizy produkcyjnej scenariusza pod kątem określenia podstawowych parametrów realizacji przedsięwzięcia. [RPR1_3]
K_W05 [4/5] K_U04 [4/5]
Student posiada podstawową wiedzę na temat zadań producenta w okresie rozwoju projektu od analizy materiałów literackich, przez budżetowanie projektu do poszukiwania inwestorów, koproducentów i destrybutorów. [RPR1_4]
K_W07 [4/5] K_W12 [4/5] K_W13 [4/5]
Student wykazuje zdolność nawiązywania kontaktów i pozyskiwania współpracowników. Jest przygotowany do prowadzenia negocjacji, oraganizowania, koordynowania i kierowania podejmowanym przedsięwzięciem artystycznym. W szczególności posiada kompetencje niezbędne dla rozwoju własnych projektów pełmometrażowych. [RPR1_5]
K_K02 [4/5] K_K05 [4/5] K_K10 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [RPR1] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Ekspozycja [c01] 
Projekcja [c02] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Praktyka [e05] 
Obserwacja [e06] 
Autoedukacja [f01] 
zaliczenie RPR1_1 RPR1_2 RPR1_3 RPR1_4 RPR1_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)