Reżyseria filmu dokumentalnego 1
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: W8-S2RE19.2025

Nazwa modułu: | Reżyseria filmu dokumentalnego 1 |
---|---|
Kod modułu: | W8-RE-S2-DOK1 |
Kod programu: | W8-S2RE19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Na drugim poziomie kształcenia w obszar naszych zainteresowań trafiają obrzeża głównego nurtu sztuki dokumentalnej.
Synkretyzm rodzajowy, przenikanie się gatunków – dokumentu z animacją czy fabułą.
Śledzimy tendencje rozwojowe dokumentu na świecie. Poszukiwanie obszarów nowych wyzwań dla dokumentu i w zakresie tematycznym i formalnym.
Studenci w czasie ćwiczeń praktycznych mogą sobie pozwolić na daleko idący eksperyment w tym gatunku filmowym, zachowując oczywiście standard
etyczny wynikający z pracy na niefikcyjnej rzeczywistości.
Studenci mają również za zadanie opracowanie wiedzy praktycznej koniecznej do przetrwania w zawodzie czyli rozeznanie możliwości pozyskiwania funduszy, dystrybucji, jak również przygotowanie strategii festiwalowej. Omawia się także możliwe twórcze konsekwencje pracy w zagranicznej
koprodukcji producenckiej.
Cały czas doskonalone są wszystkie umiejętności o których mowa była we wcześniejszych modułach. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę z zakresu techniki i technologii filmowej, montażu oraz animacji komputerowej wystarczającą by szukać nowych sposobów wyrazu w filmie dokumentalnym. [DOK1_1] |
K_W08 [5/5] |
Studenci mają dużą wiedzę na temat kierunków i autorów światowego kina współczesnego również w zakresie filmu dokumentalnego. [DOK1_2] |
K_W03 [5/5] |
Student jest w stanie napisać profesjonalny scenariusz pełnometrażowego filmu lub serialu dokumentalnego. Następnie potrafi zrealizować według tego scenariusza film dokumentalny, umiejętnie kierując ekipą realizacyjną, współdziałając z jej członkami, porozumiewając się i współpracując z otoczeniem, w którym powstaje film. [DOK1_3] |
K_W05 [5/5] |
Studenci zachowując rolę lidera współpracują z innymi twórcami kultury, poszukując obszarów wspólnych, penetrując różne możliwości wyrazu. Wykazują przy tym zdolność asertywnego wyboru cudzych pomysłów i prac. [DOK1_4] |
K_K08 [4/5] |
Student posiada umiejętność analizowania i oceniania rzeczywistości profilmowej pod kątem możliwości jej przedstawienia w filmie dokumentalnym. Potrafi sporządzić odpowiednią dokumentację tematu przed przestąpieniem do realizacji projektu. [DOK1_5] |
K_U11 [5/5] |
Student posiada umiejętność pracy z niefikcyjnym - zarówno indywidualnym, jak zbiorowym - bohaterem filmu dokumentalnego. W zależności od sytuacji potrafi modyfikować swoje podejście do tego bohatera i elastycznie zmieniać swoje pierwotne założenia dotyczące realizowanego projektu. [DOK1_6] |
K_U13 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [DOK1] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
DOK1_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |