Film współczesny - analizy i interpretacje
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: W8-S2RE19.2025

Nazwa modułu: | Film współczesny - analizy i interpretacje |
---|---|
Kod modułu: | W8-RE-S2-KWSb |
Kod programu: | W8-S2RE19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem realizacji modułu jest doskonalenie umiejętności, biegłego operowania językiem filmowym poprzez analizę filmu jako przekazu audiowizualnego.
Analiza obejmuje używane w prezentowanych filmach środki ekspresji nowoczesnego kina, związane z warstwą obrazową/koniczną filmu i jego warstwą
narracyjno-montażową oraz dźwiękową w ścisłym powiązaniu z jego aspektem sensotwórczym i prezentowanym w nim widzeniu człowieka i świata.
W ramach modułu student zaznajamia się także ze specyfiką i uwarunkowaniami aktu lektury filmu czy też jego interpretacji jako różnej od jego
analizowania. W trakcie realizacji modułu student poznaje różne modele sztuki interpretacji funkcjonujące na gruncie współczesnej humanistyki. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student jest obeznany z warsztatowymi środkami ekspresji jakie oferuje tezaurus nowoczesnego języka filmowego [KWSb_1] |
K_W03 [5/5] |
Student wykazuje biegłość w znajomości uzyskiwanych – za sprawą stosowanych w filmie środków wyrazu – efektów znaczeniowych oraz potrafi odpowiednio je zinterpretować. [KWSb_2] |
K_W03 [5/5] |
Student wykazuje zdolność rozumienia wypowiedzi filmowej w kontekście stosowania różnorodnych metod jej analizy i interpretacji oferowanych przez współczesną myśl humanistyczną [KWSb_3] |
K_W03 [5/5] |
Student dysponuje umiejętnością obrony własnego stanowiska i poszanowania innych opcji w spojrzeniu na funkcje kina [KWSb_4] |
K_U01 [5/5] |
Student wykazuje wrażliwość estetyczną pozwalającą na dostrzeżenie równoważności roli detalu i formalnej kompozycji całości dzieła filmowego [KWSb_5] |
K_W03 [5/5] |
Student potrafi samodzielnie formułować i indywidualnie wyrażać własne idee na piśmie [KWSb_6] |
K_U04 [5/5] |
Student wykazuje zdolność do samodzielnego pogłębiania wiedzy, doskonalenia umiejętności i weryfikowania własnego stanowiska w oparciu o umiejętność otwartego myślenia nt. różnych modeli rozumienia sztuki filmowej [KWSb_7] |
K_U02 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [KWSb] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
KWSb_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |