Seminarium magisterskie 2 Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: W1-S2FG19.2025

Nazwa modułu: Seminarium magisterskie 2
Kod modułu: W1-FGS2-SM2
Kod programu: W1-S2FG19.2025
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: niemiecki
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 7
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest dalsze pogłębianie wiedzy w zakresie celów badawczych, metodologii i pojęć wybranej dyscypliny nauk humanistycznych oraz dalsze pogłębianie umiejętności formułowania i realizacji własnego zadania badawczego, w szczególności umiejętności przeprowadzania badań przy zastosowaniu metod badawczych wybranej dyscypliny oraz przedstawienia ich wyników przy użyciu metajęzyka wybranej dyscypliny, wyciągania wniosków z przeprowadzonych badań.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
wykazuje bardzo wysoką gotowość do wysoko dogłębnej, krytycznej analizy posiadanej wiedzy oraz odbieranych treści adekwatnie do obszaru określonego w sylabusie, nieustannie dążąc do ich weryfikacji i doskonalenia oraz do świadomego uznania fundamentalnego znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych, jak i praktycznych, w przypadku napotkania trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu aktywnie poszukuje opinii ekspertów [K01]
FG_K01 [4/5]
wykorzystuje na poziomie wysoko pogłębionym zdobytą wiedzę do samodzielnego formułowania poprawnych twierdzeń i trafnych wniosków w swojej pracy dyplomowej w ramach obszaru wybranej dyscypliny, jednocześnie wykazując się bardzo głęboką znajomością zasad oraz stylu pracy akademickiej [U01]
FG_U01 [4/5] FG_U03 [4/5]
potrafi samodzielnie na poziomie wysoko pogłębionym dobierać metody badawcze, poszukiwać źródeł i informacji z nich pochodzących, potrzebnych do realizacji zadania badawczego, a także poddawać je dogłębnej ocenie, krytycznej analizie i zaawansowanej syntezie z zastosowaniem odpowiednich metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych [U02]
FG_U02 [4/5] FG_U03 [4/5]
wykazuje bardzo wysoką sprawność w planowaniu i organizowaniu zarówno pracy indywidualnej, jak i zespołowej, także o charakterze interdyscyplinarnym, precyzyjnie dostosowując metody działania do celów i dynamiki grupy [U03]
FG_U09 [4/5]
ma wysoko pogłębioną wiedzę obejmującą teorie, metodologię oraz terminologię wybranej dyscypliny nauk humanistycznych zgodnie z zakresem określonym w sylabusie [W01]
FG_W01 [4/5] FG_W02 [4/5] FG_W03 [4/5] FG_W04 [4/5] FG_W05 [4/5] FG_W06 [4/5]
zna w stopniu wysoko pogłębionym cechy charakterystyczne dyskursu naukowego wybranej dyscypliny nauk humanistycznych zgodnie z zakresem określonym w sylabusie, poprawnie stosuje poznaną terminologię z zakresu wybranej dyscypliny nauk humanistycznych na poziomie wysoko pogłębionym [W02]
FG_W07 [4/5]
zna w wysoko pogłębionym stopniu i w pełni rozumie złożone uwarunkowania działalności zawodowej związanej z kierunkiem studiów filologia germańska, obejmujące fundamentalne i specjalistyczne pojęcia oraz zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego, a także kluczowe zasady tworzenia i rozwoju różnorodnych form przedsiębiorczości zgodnie z zakresem określonym w sylabusie [W03]
FG_W10 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [W1-FGS2-SM-2-S] 45 Wykład monograficzny [a02] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
zaliczenie K01 U01 U02 U03 W01 W02 W03
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)