Techniki menedżerskie
Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-S2OF19.2025

Nazwa modułu: | Techniki menedżerskie |
---|---|
Kod modułu: | W8-OF-S2-TM |
Kod programu: | W8-S2OF19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu studenci dowiedzą się, jak wykorzystać pomysły swoich pracowników. Poznają techniki pozwalające prowadzić twórcze dyskusje szybciej i z lepszymi efektami. Aby wybrać pomysły do wykorzystania w praktyce biznesowej poznają sposoby zapisu wariantów decyzyjnych oraz metodę oceny punktowej, zwiększającą prawdopodobieństwo trafności decyzji. W ramach prowadzonego warsztatu nabiorą pewności podczas dokonywania wyborów. Kolejną umiejętnością, którą studenci będą doskonalić jest prowadzenie spotkań. Nauczą się dzielić treść, którą chcą przekazać uczestnicy spotkania, na odpowiednie części. Sprawdzą, jak realnie szacować czas spotkania oraz jak moderować dyskusję. Zdobędą umiejętność wyciągania konstruktywnych wniosków dotyczących działań po spotkaniu. Aby je podjąć, dowiedzą się, jak poprawnie ustalić cel i plan działań, a także co robić, gdy pojawią się nieprzewidziane trudności. Będą rozwijać umiejętność elastycznego podejścia do harmonogramów.
Zagadnienia w ramach zajęć: poszukiwanie pomysłów w zespole pracowniczym, rodzaje decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwie, oddzielenie twórczego tworzenia wariantów decyzyjnych od podejmowania racjonalnych wyborów, metoda morfologiczna – zapis wariantów decyzyjnych, metoda punktowa w podejmowaniu decyzji, etapy procesu komunikowania się, zasady precyzyjnego formułowania komunikatów dla podwładnym, tworzenie planu spotkania i koordynowanie obrad, rodzaje celów przedsiębiorstwa, wyodrębnionych w oparciu o różne kryteria, zróżnicowanie celów w różnych komórkach organizacyjnych firmy, zasady ustalania celów, planowanie działań technikami Gantt’a, tworzenie harmonogramów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna techniki menadżerskie w zakresie: planowania, organizowania pracy, motywowania, podejmowania decyzji, twórczego myślenia, prowadzenia zebrań, zarządzania czasem. [TM_1] |
K_W05 [5/5] |
Student posiada wiedzę z zakresu technik podejmowania decyzji i uwarunkowań ich podejmowania. Zna mechanizmy popełniania błędów podczas podejmowania decyzji. [TM_2] |
K_W06 [4/5] |
Student potrafi zaplanować proces produkcji filmu, audycji telewizyjnej i widowiska stosując wybrane techniki planowania. [TM_3] |
K_U05 [5/5] |
Student posiada umiejętności budowania zespołów ludzkich oraz kompetencje wymagane w zarządzaniu wieloosobowymi zespołami ludzi. [TM_4] |
K_U06 [4/5] |
Student posiada zdolność twórczego poszukiwania rozwiązań problemów biznesowych. [TM_5] |
K_K05 [5/5] |
Student jest zdolny do elastycznego myślenia w tworzeniu rozwiązań problemów biznesowych. [TM_6] |
K_K06 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [TM-1] | 15 |
Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projekcja [c02] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Spektakl [c04] Prezentacja [c07] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
egzamin |
TM_1 |
ćwiczenia [TM-2] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
TM_3 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |