Mikroekonomia
Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-S1OF19.2025

Nazwa modułu: | Mikroekonomia |
---|---|
Kod modułu: | W8-OF-S1-MIE |
Kod programu: | W8-S1OF19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Student potrafi definiować, czym zajmuje się ekonomia jako nauka. Potrafi przywołać z pamięci definicje ekonomii i wymienić listę zagadnień w zakresie mikroekonomii Student potrafi dyskutować o podstawowych zjawiskach ekonomicznych, intepretować wskaźniki, analizować przyczyny zjawisk, szacować kierunki, w jakimi podążają zjawiska ekonomiczne. Student ocenia sytuację ekonomiczną, potrafi klasyfikować dane na temat mikroekonomii. Student ma zdolność do właściwego postrzegania rzeczywistości ekonomicznej z punktu widzenia konsumenta lub nabywcy oraz przedsiębiorcy. Potrafi identyfikować szanse i zagrożenia wynikające z otoczenia przedsiębiorstwa, postępuje racjonalnie proponując rozwiązania problemów biznesowych. Odpowiednio reaguje na wskaźniki makroekonomiczne, potrafi śledzić sytuację gospodarczą kraju. Jednocześnie ma umiejętność zbierania, gromadzenia, budowania teorii ekonomicznych krótkiego zasięgu, a także projektować rozwiązania adekwatne do sytuacji typowych, jak i nietypowych. Student potrafi opisywać świat za pomocą pojęć ekonomicznych, nazywa zjawiska, umiejscawia je w świecie. Stosuje podstawowe teorie ekonomiczne, potrafi je dostosować do specyficznych warunków, praktykuje działania proekonomiczne. Rozróżnia trendy i przyczyny zjawisk, potrafi formułować swoją opinię na ich temat. Tworzy spójny system wiedzy oparty na priorytetach, potrafi go bronić, modyfikować, porządkować i wyjaśniać innym. Weryfikuje swoje poglądy w zależności od sytuacji biznesowej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna kategorie, prawa ekonomiczne oraz zasady funkcjonowania gospodarki rynkowej, takie jak przedsiębiorstwo, gospodarstwo domowe, popyt, podaż, cena równowagi, preferencje konsumenta. [MIE_1] |
K_W01 [5/5] |
Potrafi wskazać podstawowe podmioty funkcjonujące na rynku filmowo-tv oraz analizować ich działania z punktu widzenia ekonomii. [MIE_2] |
K_U02 [4/5] |
Posiada umiejętność przełożenia wiedzy teoretycznej z mikroekonomii na działania praktyczne w zakresie realizowanych projektów artystycznych. [MIE_3] |
K_U18 [5/5] |
Rozumie potrzebę nieustannego kształcenia i podnoszenia kwalifikacji zawodowych w zakresie kompetencji ekonomicznych, niezbędnych podczas realizacji projektów artystycznych. [MIE_4] |
K_K01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [MIE-1] | 15 |
Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projekcja [c02] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Spektakl [c04] Prezentacja [c07] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
MIE_1 |
ćwiczenia [MIE-2] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
MIE_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |