Podstawy projektowania CAD w edukacji szkolnej Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: W2-S1GF19.2025

Nazwa modułu: Podstawy projektowania CAD w edukacji szkolnej
Kod modułu: W2-GF-S1-N-001
Kod programu: W2-S1GF19.2025
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Kurs został przygotowany z myślą o osobach rozpoczynających pracę z programem oraz tych, którzy potrzebują uporządkować swoją wiedzę w zakresie obsługi programu AutoCAD. Zajęcia są realizowane w taki sposób, aby osoba początkująca wyniosła jak najwięcej wiedzy oraz w szybkim tempie zdobyła praktyczne umiejętności. Podczas kursu krok po kroku wdrażane są zagadnienia związane z obsługą oprogramowania AutoCAD (wygląd interfejsu, paski narzędzi, menu programu, układy współrzędnych), aby później przejść do bardziej zaawansowanych funkcji, jak modyfikowanie obiektów, kreskowanie, wymiarowanie, tworzenie opisów do rysunków 2D oraz dokumentacji technicznej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna podstawowe pojęcia i zasady komputerowego wspomagania projektowania (CAD) oraz rozumie zastosowania oprogramowania CAD w kontekście analiz i prezentacji danych przestrzennych w geografii [W2-GF-S1-N-001_1]
W01 [5/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami oprogramowania CAD do tworzenia i edycji dwuwymiarowych obiektów graficznych (punktów, linii, powierzchni) wykorzystywanych w kartografii i planowaniu przestrzennym [W2-GF-S1-N-001_2]
U03 [3/5]
potrafi importować i eksportować dane graficzne pomiędzy różnymi formatami plików CAD oraz, w podstawowym zakresie, przygotować proste kompozycje graficzne do celów prezentacji kartograficznych lub wizualizacji przestrzennych [W2-GF-S1-N-001_3]
U02 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [W2-GF-S1-N-001_fs_1] 10 Praca z komputerem [d01] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Projektowanie [e04] 
zaliczenie W2-GF-S1-N-001_1 W2-GF-S1-N-001_2 W2-GF-S1-N-001_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)