Praktyka nauczycielska śródroczna w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Kierunek studiów: Teologia
Kod programu: W7-NMTI19.2025

Nazwa modułu: Praktyka nauczycielska śródroczna w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Kod modułu: W7-PN
Kod programu: W7-NMTI19.2025
Semestr: semestr letni 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Praktyka katechetyczna w przedszkolu i w nauczaniu zintegrowanym realizowanym w szkole podstawowej stanowi integralną część kształcenia pedagogicznego studentów, którzy chcą uzyskać kwalifikacje do nauczania religii na tym etapie edukacyjnym. Jest to śródroczna przedmiotowo-metodyczna. Ma ona na celu wspomaganie kandydatów na nauczycieli religii w rozwijaniu kompetencji merytorycznych i metodycznych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu nauczania religii opartą na znajomości podstawy programowej oraz programu nauczania przedmiotu w ramach edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Student zna i rozumie zadania dydaktyczne realizowane przez placówkę oraz sposób jej funkcjonowania. Posiada wiedzę dotyczącą dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej przez szkołę. [TPK0_01]
KN.2023_W08 [5/5] KN.2023_W09 [5/5] KN.2023_W11 [5/5] KN.2023_W14 [4/5] KN.2023_W15 [4/5] TnMA_W01 [3/5] TnMA_W04 [4/5]
Student potrafi zastosować posiadaną wiedzę do zaplanowania i zrealizowania lekcji z przedmiotu „Religia”. Potrafi wyciągnąć wnioski z obserwowanej pracy dydaktycznej oraz przy pomocy opiekuna praktyk i nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia, dokonać analizy zdarzeń i sytuacji pedagogicznych zaobserwowanych w czasie praktyk. [TPK0_02]
KN.2023_U01 [4/5] KN.2023_U02 [4/5] KN.2023_U05 [4/5] KN.2023_U06 [4/5] KN.2023_U11 [3/5] KN.2023_U14 [4/5] KN.2023_U15 [5/5] TnMA_U01 [4/5] TnMA_U03 [3/5]
Student potrafi krytycznie rozszerzać swoją wiedzę oraz jest gotów do współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych. [TPK0_03]
KN.2023_KS01 [5/5] KN.2023_KS03 [4/5] KN.2023_KS04 [4/5] KN.2023_KS07 [4/5] TnMA_K01 [5/5] TnMA_K03 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
praktyka [prakty_0] 20 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie TPK0_01 TPK0_02 TPK0_03
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)