Praktyka nauczycielska śródroczna w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Kierunek studiów: Teologia
Kod programu: W7-SMTIP19.2025

Nazwa modułu: | Praktyka nauczycielska śródroczna w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej |
---|---|
Kod modułu: | W7-PPiW |
Kod programu: | W7-SMTIP19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Praktyka katechetyczna w przedszkolu i w nauczaniu zintegrowanym realizowanym w szkole podstawowej stanowi integralną część kształcenia pedagogicznego studentów, którzy chcą uzyskać kwalifikacje do nauczania religii na tym etapie edukacyjnym. Jest to śródroczna przedmiotowo-metodyczna. Ma ona na celu wspomaganie kandydatów na nauczycieli religii w rozwijaniu kompetencji merytorycznych i metodycznych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student potrafi zastosować posiadaną wiedzę do zaplanowania i zrealizowania lekcji z przedmiotu „Religia”. Potrafi wyciągnąć wnioski z obserwowanej pracy dydaktycznej oraz przy pomocy opiekuna praktyk i nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia, dokonać analizy zdarzeń i sytuacji pedagogicznych zaobserwowanych w czasie praktyk. [TPK0_02] |
KN.2023_U01 [4/5] |
Student potrafi krytycznie rozszerzać swoją wiedzę oraz jest gotów do współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych. [TPK0_03] |
KN.2023_KS01 [5/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu nauczania religii opartą na znajomości podstawy programowej oraz programu nauczania przedmiotu w ramach edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Student zna i rozumie zadania dydaktyczne realizowane przez placówkę oraz sposób jej funkcjonowania. Posiada wiedzę dotyczącą dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej przez szkołę. [TPKO_01] |
KN.2023_W08 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
praktyka [prakty_0] | 20 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
TPK0_02 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |