Zajęcia projektowe 1 Kierunek studiów: Turystyka historyczna
Kod programu: W1-S1TH19.2025

Nazwa modułu: Zajęcia projektowe 1
Kod modułu: W1-TH-S1-ZP1
Kod programu: W1-S1TH19.2025
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem realizacji modułu jest przygotowywanie pod kierunkiem projektu o charakterze naukowym albo popularnonaukowym (w odniesieniu do wybranej epoki historycznej)
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie: wybrane fakty, procesy i zjawiska historyczne oraz terminologię historyczną z wybranej epoki [ZP1_1]
THI1_W01 [3/5]
Jest gotów do myślenia w sposób kreatywny [ZP1_10]
THI1_K03 [3/5]
Jest przygotowany do wykorzystania wiedzy i umiejętności z zakresu badań i popularyzacji wiedzy historycznej (na przykładzie wybranej epoki) do projektowania własnej pracy naukowej [ZP1_11]
THI1_K04 [3/5]
Posiada uporządkowaną szczegółową wiedzę z zakresu przeszłości wybranej epoki, przydatną do prowadzenia badań i realizacji projektu [ZP1_2]
THI1_W02 [3/5]
Zna i rozumie wybrane metody i techniki badań historycznych (warsztatu badawczego historyka) i turystycznych (w odniesieniu do wybranej epoki i tematyki projektu) [ZP1_3]
THI1_W03 [3/5]
Zna i rozumie prawne i etyczne uwarunkowania prowadzenia badań, związanych z turystyką historyczną (w tym szczególnie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej / prawa autorskiego) [ZP1_4]
THI1_W05 [3/5]
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie typowych dla badań danej epoki problemów oraz wykonywanie zadań: właściwego doboru źródeł wiedzy i informacji z nich pochodzących, krytycznej analizy, syntezy, interpretacji i oceny tych informacji; właściwego doboru metod, uwzględniających reguły warsztatu badawczego historyka danej epoki [ZP1_5]
THI1_U01 [3/5]
Potrafi przygotować tekst z użyciem terminologii charakterystycznej dla nauk humanistycznych (ze szczególnym uwzględnieniem historii wybranej epoki), m.in. przedstawiając i oceniając różne opinie i stanowiska oraz podejmując próby popularyzacji wiedzy [ZP1_6]
THI1_U02 [3/5]
Potrafi planować i realizować własny rozwój naukowy (identyfikuje i dostrzega dylematy, związane z przygotowywaniem pracy projektowej, jest przygotowany do samokształcenia) oraz organizować pracę indywidualną bądź zespołową [ZP1_7]
THI1_U03 [3/5]
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu historii wybranej epoki [ZP1_8]
THI1_K01 [3/5]
Rozumie i respektuje znaczenie badań i popularyzacji historii (na przykładzie wybranej epoki) w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrzebę zasięgania opinii innych w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [ZP1_9]
THI1_K02 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [W1-TH-S1-ZP1_S] 15 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Projektowanie [e04] 
zaliczenie ZP1_1 ZP1_10 ZP1_11 ZP1_2 ZP1_3 ZP1_4 ZP1_5 ZP1_6 ZP1_7 ZP1_8 ZP1_9
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)