Rola muzeów w turystyce historycznej
Kierunek studiów: Turystyka historyczna
Kod programu: W1-S1TH19.2025

Nazwa modułu: | Rola muzeów w turystyce historycznej |
---|---|
Kod modułu: | W1-TH-S1-RMTH |
Kod programu: | W1-S1TH19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem realizacji modułu jest weryfikacja przez uczestnika posiadanej wybrane wiedzy i umiejętności nt. roli placówek muzealnych w turystyce historycznej |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie: wybrane fakty, procesy i zjawiska oraz terminologię z zakresu muzealnictwa, przydatne w turystyce historycznej [RMT_1] |
THI1_W01 [3/5] |
Jest przygotowany do wykorzystania wiedzy i umiejętności z zakresu działalności placówek muzealnych w turystyce historycznej podczas pełnienia wybranego zawodu związanego z turystyką historyczną [RMT_10] |
THI1_K04 [3/5] |
Posiada uporządkowaną wybraną wiedzę szczegółową z zakresu roli muzeów w turystyce historycznej [RMT_2] |
THI1_W02 [3/5] |
Zna i rozumie wybrane zagadnienia z zakresu muzealnictwa, przydatne w turystyce historycznej [RMT_3] |
THI1_W03 [3/5] |
Zna i rozumie prawne uwarunkowania działalności placówek muzealnych, przydatne w turystyce historycznej [RMT_4] |
THI1_W05 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu działalności placówek muzealnych w turystyce historycznej: formułuje i rozwiązuje typowe problemy oraz właściwie dobiera i stosuje metody działania [RMT_5] |
THI1_U01 [3/5] |
Potrafi budować wypowiedzi z użyciem terminologii charakterystycznej dla problematyki placówek muzealnych w turystyce historycznej, m.in. przedstawiając i oceniając różne zachowania i postawy [RMT_6] |
THI1_U02 [3/5] |
Potrafi samodzielnie planować i realizować działania z zakresu działalności i popularyzacji placówek muzealnych oraz organizować w tym zakresie pracę indywidualną i zespołową [RMT_7] |
THI1_U03 [3/5] |
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści [RMT_8] |
THI1_K01 [3/5] |
Rozumie i respektuje znaczenie wiedzy z zakresu działalności placówek muzealnych w rozwiązywaniu codziennych problemów zawodowych oraz potrzebę zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [RMT_9] |
THI1_K02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W1-TH-S1-RMTH_C] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
RMT_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |