Praktyczne aspekty działalności turystycznej Kierunek studiów: Turystyka historyczna
Kod programu: W1-S1TH19.2025

Nazwa modułu: Praktyczne aspekty działalności turystycznej
Kod modułu: W1-TH-S1-PADT
Kod programu: W1-S1TH19.2025
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem realizacji modułu jest weryfikacja przez uczestnika posiadanej wybranej zaawansowanej wiedzy i umiejętności z działalności ruchu turystycznego, przydatnych do wykonywania zawodu związanego z turystyką historyczną
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada uporządkowaną wybraną wiedzę szczegółową z zakresu działalności ruchu turystycznego [PADT_1]
THI1_W02 [3/5]
Jest przygotowany do wykorzystania wiedzy i umiejętności z zakresu działalności ruchu turystycznego podczas pełnienia wybranego zawodu związanego z turystyką historyczną [PADT_10]
THI1_K04 [3/5]
Zna i rozumie wybrane zagadnienia z zakresu działalności ruchu turystycznego [PADT_2]
THI1_W03 [3/5]
Zna i rozumie prawne uwarunkowania działalności ruchu turystycznego [PADT_3]
THI1_W05 [3/5]
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu działalności ruchu turystycznego: formułuje i rozwiązuje typowe problemy oraz właściwie dobiera i stosuje metody działania [PADT_4]
THI1_U01 [3/5]
Potrafi budować wypowiedzi z użyciem terminologii charakterystycznej dla problematyki działalności ruchu turystycznego, m.in. przedstawiając i oceniając różne zachowania i postawy [PADT_5]
THI1_U02 [3/5]
Potrafi samodzielnie planować i realizować działania z zakresu działalności ruchu turystycznego oraz organizować w tym zakresie pracę indywidualną i zespołową [PADT_6]
THI1_U03 [3/5]
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści i potrafi je poddać weryfikacji w praktyce [PADT_7]
THI1_K01 [3/5]
Rozumie i respektuje znaczenie wiedzy z zakresu działalności ruchu turystycznego w rozwiązywaniu codziennych problemów zawodowych oraz potrzebę zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [PADT_8]
THI1_K02 [3/5]
Jest gotów do współorganizowania działalności na rzecz otoczenia (w szczególności społecznego); inicjowania działań na rzecz mieszkańców, a także do myślenia w sposób kreatywny i przedsiębiorczy [PADT_9]
THI1_K03 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [W1-TH-S1-PADT_C] 15 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Projektowanie [e04] 
Obserwacja [e06] 
zaliczenie PADT_1 PADT_10 PADT_2 PADT_3 PADT_4 PADT_5 PADT_6 PADT_7 PADT_8 PADT_9
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)