Wykład monograficzny w języku angielskim Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-N2MT19.2025

Nazwa modułu: Wykład monograficzny w języku angielskim
Kod modułu: W4-MT-N2-25-WMonE
Kod programu: W4-N2MT19.2025
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 6
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest pogłębione zapoznanie studentów z wybranym działem matematyki i wykształcenie umiejętności posługiwania się związanymi z nim metodami. Ponadto moduł ma na celu rozwijanie komunikacyjnych kompetencji językowych leksykalnych i gramatycznych w zakresie specjalistycznych treści ujętych w zakresach tematycznych, jak również sprawności receptywnych, tj. czytania i słuchania ze zrozumieniem oraz produktywnych – wypowiedzi ustnej i pisemnej w języku angielskim w zakresie działań mownych odpowiadających tematom matematycznym. W zależności od wybranej tematyki przewiduje się realizację następujących treści w języku angielskim: 1.    Rola i miejsce wykładanego działu matematyki oraz zarys jego rozwoju na tle historycznym. 2.    Najważniejsze pojęcia i definicje oraz związki między nimi. 3.    Środki leksykalne i struktury gramatyczne związane z tematyką wykładu. 4.    Główne twierdzenia omawianej teorii matematycznej i przykłady ich zastosowań oraz związków między nimi. 5.    Wskazanie związków wykładanej teorii z innymi działami matematyki. 6.    Wskazanie nierozwiązanych problemów i perspektyw dalszego rozwoju teorii.  
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada pogłębioną wiedzę na temat metod i technik omawianych na danym wykładzie monograficznym [WMonE_1]
K_W03 [5/5]
Zna i rozumie definicje i twierdzenia sformułowane w języku angielskim w ramach przedstawianych na wykładzie treści [WMonE_2]
K_W03 [5/5] K_U08 [2/5]
W ramach wykładanej teorii potrafi wskazać związki z innymi działami matematyki, a także rozumie zagadnienia znajdujące się na etapie badań [WMonE_3]
K_U04 [5/5]
Potrafi zastosować zdobytą wiedzę w innych działach matematyki czystej i stosowanej [WMonE_4]
K_U04 [5/5] K_U05 [5/5]
Potrafi stawiać i analizować problemy matematyczne w oparciu o wyłożoną teorię oraz  jest w stanie nawiązać kontakt ze specjalistami z innych dziedzin matematyki zarówno w języku polskim, jak i angielskim [WMonE_5]
K_U04 [4/5] K_U06 [5/5] K_U08 [2/5]
W zakresie przedstawionych w ramach wykładu treści precyzyjnie formułuje pytania dla pogłębienia własnej wiedzy, a także wskazuje analogie  z twierdzeniami i pojęciami poznanymi w ramach innych modułów [WMonE_6]
K_K02 [4/5] K_K05 [4/5]
Jest gotów i potrafi samodzielnie studiować literaturę naukową w języku polskim i angielskim związaną z treściami modułu [WMonE_7]
K_U08 [1/5] K_K01 [4/5]
Potrafi na poziomie zaawansowanym  posługiwać się środkami leksykalnymi i strukturami gramatycznymi w języku angielskim oraz tworzyć krótkie wypowiedzi pisemne i wystąpienia ustne w tym języku angielskim adekwatnie do działań mownych związanych z treściami ujętymi w sylabusie zajęć [WMonE_8]
K_U08 [4/5]
Wykazuje gotowość do krytycznej oceny stopnia opanowania wiedzy specjalistycznej w zakresie specyfiki modułu i chęć dalszego rozwoju swoich specjalistycznych kompetencji językowych w tym obszarze [WMonE_9]
K_K01 [2/5] K_K02 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [WMonE_fns_1] 15 Wykład monograficzny [a02]  egzamin WMonE_1 WMonE_2 WMonE_3 WMonE_4 WMonE_5 WMonE_6 WMonE_7 WMonE_8 WMonE_9
konwersatorium [WMonE_fns_2] 15 Metody aktywizujące: peer learning [b08]  zaliczenie WMonE_1 WMonE_2 WMonE_3 WMonE_4 WMonE_5 WMonE_6 WMonE_7 WMonE_8 WMonE_9
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)