Pracownia inżynierska 2
Kierunek studiów: Data Science i sztuczna inteligencja
Kod programu: W4-S1DS25.2025

Nazwa modułu: | Pracownia inżynierska 2 |
---|---|
Kod modułu: | W4_DSAI_S1_PRACINZ2 |
Kod programu: | W4-S1DS25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2028/2029 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 15 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest przygotowanie studenta do samodzielnej realizacji projektu inżynierskiego. Moduł integruje zdobytą wiedzę teoretyczną, umiejętności praktyczne oraz kompetencje społeczne, umożliwiając ich zastosowanie w rozwiązywaniu rzeczywistych problemów inżynierskich. Jednocześnie sprzyja pogłębianiu wiedzy specjalistycznej związanej z tematyką realizowanej pracy.
W ramach zajęć student samodzielnie definiuje i precyzuje problem projektowy, formułuje cele i założenia projektu, dobiera odpowiednie metody, techniki, narzędzia oraz materiały, planuje działania i opracowuje harmonogram realizacji. Następnie prowadzi działania projektowe zgodnie z ustalonym planem, monitoruje postęp prac oraz wprowadza ewentualne korekty w odpowiedzi na pojawiające się trudności lub zmiany uwarunkowań projektowych. Istotnym elementem modułu jest również dokumentowanie przebiegu prac oraz przygotowanie profesjonalnej prezentacji rezultatów. Pracownia wspiera rozwój takich kompetencji jak odpowiedzialność za realizację zadań, krytyczna analiza własnych działań, korzystanie z informacji zwrotnych oraz współpraca z opiekunem lub ekspertami branżowymi. Moduł przygotowuje studentów do samodzielnego działania w środowisku inżynierskim i wzmacnia ich gotowość do dalszego rozwoju zawodowego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do krytycznej oceny własnej wiedzy oraz do podejmowania działań w celu jej uzupełnienia, w tym do zasięgania opinii ekspertów. [K01] |
DSAI_1S_K01 [3/5] |
Wykazuje otwartość na konstruktywną krytykę oraz umiejętność uwzględniania informacji zwrotnych w celu doskonalenia rozwiązań przyjętych w pracy dyplomowej. [K02] |
DSAI_1S_K03 [3/5] |
Jest gotów do przedstawienia wyników własnej pracy inżynierskiej w sposób zrozumiały również dla odbiorców spoza środowiska technicznego, promując znaczenie oraz osiągnięcia data science i sztucznej inteligencji [K03] |
DSAI_1S_K02 [3/5] |
Potrafi realizować projekt inżynierski zgodnie z przyjętym harmonogramem oraz, w przypadku napotkanych trudności, odpowiednio go modyfikować, aby zapewnić osiągnięcie założonych celów. [U01] |
DSAI_1S_U05 [3/5] |
Potrafi dobrać metody, techniki, narzędzia i materiały niezbędne do rozwiązania problemu inżynierskiego, wynikającego z tematyki realizowanej pracy dyplomowej. [U02] |
DSAI_1S_U02 [3/5] |
Potrafi dokumentować przebieg oraz rezultaty pracy inżynierskiej w sposób uporządkowany i zrozumiały, a także prezentować jej wyniki z wykorzystaniem odpowiednich form i środków przekazu. [U03] |
DSAI_1S_U07 [3/5] |
Potrafi samodzielnie wyszukiwać i wykorzystywać informacje z różnych źródeł wiedzy, w tym literatury naukowej oraz specjalistycznych baz danych, dokonując ich krytycznej analizy, interpretacji i syntezy w kontekście zagadnień związanych z realizowaną pracą. [U04] |
DSAI_1S_U06 [3/5] |
Posiada pogłębioną wiedzę specjalistyczną w zakresie zagadnień stanowiących przedmiot pracy dyplomowej inżynierskiej. [W01] |
DSAI_1S_W05 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [fs01] | 45 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Analiza SWOT [b10] Praca z komputerem [d01] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |