Analiza matematyczna I
Kierunek studiów: Data Science i sztuczna inteligencja
Kod programu: W4-S1DS25.2025

Nazwa modułu: | Analiza matematyczna I |
---|---|
Kod modułu: | W4_DSAI_S1_AMat1 |
Kod programu: | W4-S1DS25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 6 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami i metodami analizy matematycznej. Treści programowe obejmują również typowe zastosowania metod analizy matematycznej.
W czasie zajęć będą poruszane zagadnienia dotyczące m.in. własności funkcji, własności zbioru liczb rzeczywistych i jego podzbiorów, podstawowych informacji o przestrzeniach metrycznych, ciągów liczbowych i ich granic, szeregów, granic funkcji, funkcji ciągłych i ich własności, pochodnej funkcji jednej zmiennej, wzoru Taylora, ekstremów lokalnych, całki nieoznaczonej oraz całki Riemanna. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Dostrzega znaczenie wiedzy matematycznej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze analizy danych i sztucznej inteligencji oraz potrafi rozpoznać potrzebę konsultacji z ekspertami w przypadku trudności z ich samodzielnym rozwiązaniem [K01] |
DSAI_1S_K01 [3/5] |
Potrafi rozwiązywać zadania z zakresu analizy matematycznej funkcji jednej zmiennej [U01] |
DSAI_1S_U01 [3/5] |
Zna podstawowe pojęcia z zakresu analizy matematycznej funkcji jednej zmiennej oraz jej zastosowań [W01] |
DSAI_1S_W01 [3/5] |
Zna metody związane z zastosowaniem analizy matematycznej do rozwiązywania problemów przyrodniczych i technicznych [W02] |
DSAI_1S_W01 [3/5] |
Rozumie potrzebę ścisłości matematycznej i potrafi przeprowadzać poprawne rozumowania [W03] |
DSAI_1S_W01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [fs_01] | 75 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |