Seminarium dyplomowe
Kierunek studiów: Data Science i sztuczna inteligencja
Kod programu: W4-S1DS25.2025

Nazwa modułu: | Seminarium dyplomowe |
---|---|
Kod modułu: | W4_DSAI_S1_SEM |
Kod programu: | W4-S1DS25.2025 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu Seminarium jest przygotowanie studentów do samodzielnego napisania i zaprezentowania pracy dyplomowej inżynierskiej. Zajęcia wspierają studentów w realizacji kolejnych etapów pracy, rozwijając umiejętności opracowywania zagadnień inżynierskich, analizy wyników, weryfikacji przyjętych rozwiązań oraz formułowania końcowych wniosków. W trakcie seminarium studenci przedstawiają postępy swojej pracy w formie prezentacji lub referatu, doskonaląc techniki prezentacyjne i umiejętności komunikacyjne. Każde wystąpienie kończy się dyskusją, która sprzyja pogłębieniu zrozumienia problemu oraz weryfikacji spójności przedstawionych treści z celami realizowanej pracy dyplomowej. Efektem udziału w seminarium jest przygotowanie kompletnej, zgodnej z wymaganiami formalnymi i merytorycznymi pracy dyplomowej inżynierskiej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do krytycznej oceny własnej wiedzy oraz do podejmowania działań w celu jej uzupełnienia, w tym do zasięgania opinii ekspertów. [K01] |
DSAI_1S_K01 [3/5] |
Jest gotów do systematycznej pracy nad projektem dyplomowym oraz do odpowiedzialnego planowania i realizacji zadań zmierzających do jego ukończenia. [K02] |
DSAI_1S_K03 [3/5] |
Jest otwarty na konstruktywną krytykę i potrafi uwzględniać informacje zwrotne w procesie doskonalenia pracy dyplomowej. [K03] |
DSAI_1S_K01 [3/5] |
Jest gotów do przedstawiania założeń i wyników własnej pracy dyplomowej w sposób popularnonaukowy, promując znaczenie i osiągnięcia data science i sztucznej inteligencji oraz ich zastosowania służące interesowi publicznemu. [K04] |
DSAI_1S_K02 [4/5] |
Potrafi samodzielnie korzystać z literatury oraz innych źródeł wiedzy, a także oceniać aktualny stan wiedzy w odniesieniu do analizowanego zagadnienia. [U01] |
DSAI_1S_U06 [3/5] |
Potrafi przygotować i zaprezentować uporządkowaną czasowo wypowiedź dotyczącą zagadnień wynikających z realizacji pracy dyplomowej inżynierskiej, posługując się właściwą terminologią specjalistyczną. [U02] |
DSAI_1S_U07 [3/5] |
Posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie wybranego zagadnienia realizowanego w ramach pracy dyplomowej, rozumie istotę podejmowanego problemu inżynierskiego oraz jego ekonomiczne, prawne, etyczne i społeczne uwarunkowania. [W01] |
DSAI_1S_W05 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [fs01] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |