Odżywianie się dzieci i młodzieży szkolnej
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2.2024

Nazwa modułu: | Odżywianie się dzieci i młodzieży szkolnej |
---|---|
Kod modułu: | W6-PE-EZ-N1-ODM |
Kod programu: | W6-N1PE19.2.2024 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Zagadnienia podejmowane podczas zajęć związane są z kształtowaniem właściwych nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży. Obejmują zasady zdrowej diety i jej znaczenie dla zdrowia fizycznego i psychicznego oraz ukazują istotę żywienia opartą na dostarczaniu organizmowi niezbędnych składników odżywczych podczas zbilansowanych posiłków. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student/studentka promuje zdrowe nawyki żywieniowe w środowisku szkolnym, rodzinnym i społecznym, rozumiejąc ich znaczenie dla zdrowia dzieci i młodzieży; wykazuje odpowiedzialność za własne wybory żywieniowe i wspiera rozwijanie świadomych postaw prozdrowotnych wśród dzieci i młodzieży [PE-EZ-N1-ODM_K_1] |
KN1_K08_PPSP [3/5] |
student/studentka jest gotów/gotowa do współpracy z instytucjami edukacyjnymi i zdrowotnymi w zakresie działań na rzecz poprawy odżywiania dzieci i młodzieży [PE-EZ-N1-ODM_K_2] |
KN1_K05 [2/5] |
student/studentka potrafi samodzielnie planować i komponować zbilansowane posiłki, dostosowane do potrzeb dzieci i młodzieży, wykorzystując zalecenia talerza zdrowego żywienia oraz nowoczesne technologie (np. aplikacje mobilne); potrafi zaproponować i przygotować zdrowe posiłki, w tym napój izotoniczny oraz posiłki przed- i powysiłkowe, dbając o ich wartość odżywczą [PE-EZ-N1-ODM_U_1] |
KN1_U03 [3/5] |
student/studentka zna i rozumie zasady zdrowego żywienia zgodne z talerzem zdrowego żywienia, zasady zdrowego nawadniania organizmu oraz wpływ jakości spożywanych produktów i napojów na zdrowie dzieci i młodzieży [PE-EZ-N1-ODM_W_1] |
KN1_W17_PPSP [3/5] |
student/studentka zna znaczenie prawidłowego planowania i komponowania posiłków, w tym posiłków przedwysiłkowych i powysiłkowych, potrafi wyjaśnić konsekwencje zdrowotne wynikające z niewłaściwego odżywiania, czy nadużywania suplementów, spożywania napojów energetyzujących, stosowania środków dopingujących oraz zna i rozumie rolę diety w profilaktyce i leczeniu chorób dietozależnych, autoimmunologicznych (np. celiakię, cukrzycę typu 1, Hashimoto) i alergii pokarmowych [PE-EZ-N1-ODM_W_2] |
KN1_W19_PPSP [3/5] |
student/studentka zna zasady przechowywania żywności, rozpoznawania jej świeżości, oznak psucia się żywności, uprawy roślin jadalnych, czytania etykiet produktów spożywczych oraz możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii (np. aplikacji mobilnych) w analizie składu produktów i ograniczaniu marnowania żywności [PE-EZ-N1-ODM_W_3] |
KN1_W17_PPSP [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [PE-EZ-N1-ODM_fns_1] | 7 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Projekcja [c02] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
PE-EZ-N1-ODM_K_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |