Podstawy i modele psychoterapii
Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2025

Nazwa modułu: | Podstawy i modele psychoterapii |
---|---|
Kod modułu: | W3-PS-PMP |
Kod programu: | W3-SMPS19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2029/2030 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest dostarczenie wiedzy na temat założeń leżących u podstaw wiodących nurtów psychoterapeutycznych oraz metod i technik wykorzystywanych w ich obrębie.
W ramach modułu studenci poznają istotę procesu psychoterapeutycznego oraz czynniki leczące w psychoterapii, analizują obszary zastosowań wypracowane przez wybrane szkoły terapeutyczne, uczą się adekwatnego dobierania form pracy psychoterapeutycznej do trudności zgłaszanych przez pacjentów, budują podstawy warsztatu pracy psychologa świadczącego pomoc psychologiczną, a także przygotowują się do myślenia diagnostyczno-funkcjonalnego.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do realizacji procesu pomocy psychologicznej zgodnie ze standardami, jakich oczekiwać można od osób wykonujących zawód zaufania publicznego [PS_K_3_9] |
PS_K_3 [3/5] |
Jest gotów do wdrażania zasad etyki zawodowej i etosu pracy w realizacji zadań zawodowych [PS_K_5_1] |
PS_K_5 [3/5] |
Potrafi samodzielnie planować i realizować działania na rzecz własnego rozwoju, między innymi w ramach certyfikacji psychoterapeuty [PS_U_11_2] |
PS_U_11 [3/5] |
Poprzez selekcję, analizę i syntezę posiadanych informacji potrafi określić kierunek profesjonalnych działań terapeutycznych, adekwatnie do potrzeb zidentyfikowanych w procesie diagnozy [PS_U_3_8] |
PS_U_3 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu główne nurty terapeutyczne, czynniki warunkujące ich stosowanie oraz dane empiryczne weryfikujące ich skuteczność [PS_W_6_25] |
PS_W_6 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [2] | 30 |
Metody aktywizujące: peer learning [b08] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
PS_K_3_9 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |