Diagnoza psychologiczna
Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2025

Nazwa modułu: | Diagnoza psychologiczna |
---|---|
Kod modułu: | W3-PS-DIAGN |
Kod programu: | W3-SMPS19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest przedstawienie wiedzy na temat planowania procesu diagnostycznego, jego możliwości i ograniczeń, statusu metod badawczych wykorzystywanych w diagnozie, a także prawnych aspektów procesu diagnozowania i błędów, które mogą się pojawić na każdym etapie wnioskowania. W ramach modułu doskonalone będą umiejętności integrowania i interpretowania uzyskanych danych w świetle teorii psychologicznych; formułowania hipotez diagnostycznych, doboru metod, podejmowania decyzji diagnostycznych, planowania interwencji i określania sposobów weryfikacji ich skuteczności, a także właściwego komunikowania wyników badania oraz tworzenia raportu w zależności od potrzeb i celu odbiorcy. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do realizacji procesu diagnozy psychologicznej zgodnie ze standardami, jakich oczekiwać można od osób wykonujących zawód zaufania publicznego [PS_K_3_8] |
PS_K_3 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w procesie projektowania i realizacji diagnozy wybranych problemów i zaburzeń psychicznych człowieka dorosłego [PS_U_3_3] |
PS_U_3 [3/5] |
Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w procesie dostosowania metod jakościowych do aktualnych wymogów procesu poznania funkcjonowania psychicznego człowieka [PS_U_5_2] |
PS_U_5 [3/5] |
Zna i rozumie zasady i elementy procesu diagnozy psychologicznej [PS_W_3_12] |
PS_W_3 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] |
egzamin |
PS_K_3_8 |
ćwiczenia [2] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Pokaz/demonstracja [c06] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Obserwacja [e06] |
zaliczenie |
PS_U_3_3 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |