Psychologia edukacji Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2025

Nazwa modułu: Psychologia edukacji
Kod modułu: W3-PS-PSEDU
Kod programu: W3-SMPS19.2025
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć jest nabycie przez studiujących wiedzy z zakresu różnego rodzaju zjawisk występujących w obszarze edukacji i szkolnictwa (specyfika procesu nauczania, nabywanie wiedzy, sposoby oceniania osiągnięć, adaptacja do środowiska szkolnego, relacje interpersonalne i instytucjonalne, alternatywne formy nauczania) oraz sposobów reagowania w sytuacjach trudnych i problemowych. Zajęcia skupiają się również na możliwościach praktycznego wykorzystania w procesie edukacji wiedzy z zakresu różnych dziedzin psychologii, takich jak rozwój człowieka, procesy poznawcze, emocje i motywacja oraz komunikacja interpersonalna.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest gotów do podejmowania aktywności zawodowej psychologa zgodnie ze standardami, jakich oczekiwać można od osób wykonujących zawód zaufania publicznego [PS_K_3_16]
PS_K_3 [3/5]
Potrafi planować, organizować i realizować pracę indywidualną lub grupową jako psycholog udzielający wsparcia dziecku i rodzinie w obszarze związanym z edukacją szkolną [PS_U_11_9]
PS_U_11 [3/5]
Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w analizie i projektowaniu rozwiązań problemów szkolnych [PS_U_1_6]
PS_U_1 [3/5]
W pogłębionym stopniu zna zasady, metody wspomagania procesu uczenia się i organizacji nauki [PS_W_1_3]
PS_W_1 [3/5]
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu prawidłowości i wyzwania związane z edukacją szkolną [PS_W_2_10]
PS_W_2 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [2] 30 Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Plakat/poster [c05] 
Prezentacja [c07] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Projektowanie [e04] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie PS_K_3_16 PS_U_11_9 PS_U_1_6 PS_W_1_3 PS_W_2_10
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)