Psychologia edukacji
Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2025

Nazwa modułu: | Psychologia edukacji |
---|---|
Kod modułu: | W3-PS-PSEDU |
Kod programu: | W3-SMPS19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest nabycie przez studiujących wiedzy z zakresu różnego rodzaju zjawisk występujących w obszarze edukacji i szkolnictwa (specyfika procesu nauczania, nabywanie wiedzy, sposoby oceniania osiągnięć, adaptacja do środowiska szkolnego, relacje interpersonalne i instytucjonalne, alternatywne formy nauczania) oraz sposobów reagowania w sytuacjach trudnych i problemowych. Zajęcia skupiają się również na możliwościach praktycznego wykorzystania w procesie edukacji wiedzy z zakresu różnych dziedzin psychologii, takich jak rozwój człowieka, procesy poznawcze, emocje i motywacja oraz komunikacja interpersonalna.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do podejmowania aktywności zawodowej psychologa zgodnie ze standardami, jakich oczekiwać można od osób wykonujących zawód zaufania publicznego [PS_K_3_16] |
PS_K_3 [3/5] |
Potrafi planować, organizować i realizować pracę indywidualną lub grupową jako psycholog udzielający wsparcia dziecku i rodzinie w obszarze związanym z edukacją szkolną [PS_U_11_9] |
PS_U_11 [3/5] |
Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w analizie i projektowaniu rozwiązań problemów szkolnych [PS_U_1_6] |
PS_U_1 [3/5] |
W pogłębionym stopniu zna zasady, metody wspomagania procesu uczenia się i organizacji nauki [PS_W_1_3] |
PS_W_1 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu prawidłowości i wyzwania związane z edukacją szkolną [PS_W_2_10] |
PS_W_2 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [2] | 30 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Plakat/poster [c05] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Projektowanie [e04] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
PS_K_3_16 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |