S1. Praca zespołowa w organizacji
Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2025

Nazwa modułu: | s1. Praca zespołowa w organizacji |
---|---|
Kod modułu: | W3-PS-S-BiK5 |
Kod programu: | W3-SMPS19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2029/2030 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest nabycie wiedzy i kompetencji w zakresie identyfikowania i krytycznej oceny mocnych stron, jak również obszarów wymagających poprawy we współpracy grupowej w organizacji. Moduł skupia się na rozumieniu kluczowych czynników współpracy, takich jak zaufanie, sprawiedliwość, zaangażowanie i akceptacja różnorodności. Zostaną omówione obszary kluczowe dla analizy zespołów: struktura zespołu, procesy komunikacyjne, decyzyjne, alokacja zadań, obciążenie pracą oraz cele i zadania zespołu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i nowych informacji z zakresu psychologii organizacji, w tym pracy zespołowej [PS_K_1_4] |
PS_K_1 [3/5] |
Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działań na rzecz poszanowania każdego człowieka w zespole pracowniczym [PS_K_3_6] |
PS_K_3 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu psychologii biznesu i kariery w procesie selekcji teorii psychologicznych, analizy i syntezy informacji, formowania tez wyjaśniających lub przewidujących zachowanie oraz projektowania i realizacji pomocy psychologicznej [PS_U_2_7] |
PS_U_2 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę psychologii zespołów, dysponując swobodnie aparatem pojęciowym oraz wiedzą teoretyczną i empiryczną konieczną do opisu i wyjaśniania zjawisk w tym obszarze psychologii stosowanej [PS_W_6_22] |
PS_W_6 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [3] | 30 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Analiza SWOT [b10] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Pokaz/demonstracja [c06] Prezentacja [c07] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Projektowanie [e04] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
PS_K_1_4 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Udział w nieobowiązkowych grantach dydaktycznych, badawczych lub organizacyjnych wzmacniających realizację założonych efektów uczenia się [e03] | Aktywności komplementarne do zajęć | działania o charakterze badawczym, artystycznym, społecznym i inne nie przewidziane w programie zajęć, podejmowane z własnej inicjatywy studenta jako uzupełnienie, wzbogacenie lub rozszerzenie treści i aktywności przewidzianych w programie kształcenia modułu, wzmacniających realizację efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |