S2. Psychologia kliniczna małego dziecka Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2025

Nazwa modułu: s2. Psychologia kliniczna małego dziecka
Kod modułu: W3-PS-S-DiR3
Kod programu: W3-SMPS19.2025
Semestr: semestr letni 2028/2029
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zapoznanie studentów z zaburzeniami rozwojowymi oraz psychicznymi występującymi u dzieci w wieku do lat 6., kryteriami diagnostycznymi zgodnymi z obowiązującymi klasyfikacjami, zasadami planowania i przeprowadzania badania diagnostycznego, sporządzania studium przypadku oraz podstawami komunikacji z małym dzieckiem i jego opiekunami.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest gotów do realizacji procesu diagnozy i pomocy psychologicznej zgodnie ze standardami, jakich oczekiwać można od osób wykonujących zawód zaufania publicznego w obszarze zdrowia psychicznego małego dziecka [PS_K_3_11]
PS_K_3 [3/5]
Jest gotów do myślenia w sposób innowacyjny w odniesieniu do problemów, przed którymi może stanąć w praktyce zawodowej w obszarze psychologii klinicznej małego dziecka [PS_K_4_10]
PS_K_4 [3/5]
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu psychologii klinicznej małego dziecka w procesie analizy i syntezy informacji, formowania tez wyjaśniających lub przewidujących zachowanie oraz planowania i realizowania diagnozy i pomocy psychologicznej [PS_U_3_19]
PS_U_3 [3/5]
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane fakty i teorie, odnoszące się do psychologii klinicznej małego dziecka [PS_W_2_6]
PS_W_2 [3/5]
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w kontekście psychologii klinicznej małego dziecka [PS_W_7_8]
PS_W_7 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [2] 30 Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Prezentacja [c07] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie PS_K_3_11 PS_K_4_10 PS_U_3_19 PS_W_2_6 PS_W_7_8
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)