Język obcy (wybór) 1
Kierunek studiów: Filologia angielska: kultura-media-translacja
Kod programu: W1-S1FC25.2025

Nazwa modułu: | Język obcy (wybór) 1 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FCDELS1-JOW1-2 |
Kod programu: | W1-S1FC25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest kształtowanie i doskonalenie kompetencji komunikacyjnych w nowożytnym języku obcym poprzez systematyczne poszerzanie zasobu słownictwa, utrwalanie struktur gramatycznych i leksykalnych oraz rozwijanie umiejętności formułowania spójnych wypowiedzi ustnych i pisemnych na różnych poziomach zaawansowania. Poziom ten ustalany jest na początku kursu na podstawie testu diagnostycznego lub oceny nauczyciela prowadzącego. Osoby studiujące wybierają jeden z nowożytnych języków obcych dostępnych w ramach programu studiów, przy czym oferta językowa zmienia się w każdym cyklu dydaktycznym. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
nawiązuje podstawowy kontakt językowy z osobami z innych kręgów kulturowych i wykazuje wrażliwość na różnice językowe i kulturowe [K01] |
FC_K03 [2/5] |
stosuje wybrane wyrażenia oraz struktury gramatyczne w mowie i piśmie [U01] |
FC_U10 [3/5] |
reaguje na pytania i polecenia w wybranych sytuacjach komunikacyjnych [U02] |
FC_U10 [3/5] |
przedstawia informacje o sobie oraz prowadzi krótkie wymiany zdań [U03] |
FC_U10 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
lektorat [L] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |