Praktyczna nauka języka angielskiego: Gramatyka praktyczna 3 Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: Praktyczna nauka języka angielskiego: Gramatyka praktyczna 3
Kod modułu: W1-FCDS1-PJ-GP3-3
Kod programu: W1-S1FD25.2025
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest doskonalenie biegłości gramatycznej. Moduł obejmuje zaawansowane zagadnienia związane z gramatyką języka angielskiego, takie jak inwersja, zaawansowane struktury w stronie biernej, złożone zależności składniowe, aspekty rejestrowe i pragmatyczne, i inne. Moduł przygotowuje studentów do samodzielnej analizy gramatycznej złożonych tekstów oraz do świadomego stosowania zaawansowanych struktur w wypowiedziach ustnych i pisemnych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
rozumie znaczenie precyzyjnego użycia struktur gramatycznych w skutecznej komunikacji i systematycznie dąży do doskonalenia własnej kompetencji językowej [K01]
FD_K01 [2/5]
rozpoznaje i stosuje struktury zaawansowane formy gramatyczne w wypowiedziach ustnych i pisemnych [U01]
FD_U01 [3/5]
potrafi dostosować użycie złożonych form i struktur gramatycznych do różnych rejestrów językowych, uwzględniając specyfikę formalną i nieformalną w komunikacji ustnej i pisemnej [U02]
FD_U01 [3/5]
posiada usystematyzowaną wiedzę na temat budowy i funkcji złożonych struktur gramatycznych oraz ich zastosowania w kontekście znaczeniowym i komunikacyjnym [W01]
FD_W08 [3/5]
zna i rozumie zaawansowane zagadnienia gramatyczne języka angielskiego [W02]
FD_W08 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [C] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
egzamin K01 U01 U02 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)