Praktyczna nauka języka angielskiego: Gramatyka praktyczna 2
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka angielskiego: Gramatyka praktyczna 2 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FCDS1-PJ-GP2-2 |
Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu rozwinięcie kompetencji gramatycznej studentów w zakresie struktur o średnim stopniu złożoności, takich jak czasowniki modalne, tryby warunkowe, mowa zależna, strona bierna i inne. Zajęcia koncentrują się na precyzyjnym stosowaniu tych struktur w kontekście różnorodnych rejestrów językowych, a także na rozwijaniu umiejętności analizy i transformacji zdań w bardziej złożone formy gramatyczne. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
rozumie znaczenie precyzyjnego użycia struktur gramatycznych w skutecznej komunikacji i systematycznie dąży do doskonalenia własnej kompetencji językowej [K01] |
FD_K01 [2/5] |
rozpoznaje i stosuje struktury gramatyczne o średnim stopniu złożoności w wypowiedziach ustnych i pisemnych [U01] |
FD_U01 [3/5] |
potrafi dostosować użycie struktur gramatycznych o wyższym stopniu złożoności do różnych rejestrów językowych, uwzględniając specyfikę formalną i nieformalną w komunikacji ustnej i pisemnej [U02] |
FD_U01 [3/5] |
posiada usystematyzowaną wiedzę na temat budowy i funkcji struktur gramatycznych o średnim stopniu złożoności oraz ich zastosowania w kontekście znaczeniowym i komunikacyjnym [W01] |
FD_W08 [3/5] |
zna i rozumie pojęcia związane z bardziej zaawansowaną problematyką gramatyki języka angielskiego [W02] |
FD_W08 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |