Language Practice: Culture-Based Comprehension Skills 2
Kierunek studiów: English Studies: Literature and Culture
Kod programu: W1-S1EL25.2025

Nazwa modułu: | Language Practice: Culture-Based Comprehension Skills 2 |
---|---|
Kod modułu: | W1-ELS1-LP-CCS2-2 |
Kod programu: | W1-S1EL25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł koncentruje się na rozwijaniu zaawansowanych umiejętności rozumienia tekstu poprzez pracę z materiałami osadzonymi w kontekście kulturowym. Osoby studiujące analizują różnorodne teksty i treści multimedialne, doskonaląc sprawność czytania, słuchania, interpretacji oraz poszerzając zasób słownictwa. Szczególny nacisk położony jest na rozpoznawanie kulturowych odniesień i niuansów językowych wpływających na znaczenie i sposób komunikacji. Zajęcia obejmują pracę indywidualną i grupową, a także dyskusje, które wspierają rozwój kompetencji językowych i międzykulturowych w kontekstach akademickich i społecznych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje gotowość do kulturowo wrażliwego odbioru złożonych tekstów oraz uczestnictwa w dyskusjach z poszanowaniem różnych perspektyw [KO1] |
EL_K04 [3/5] |
stosuje strategie językowe i kulturowe wspierające rozumienie autentycznych złożonych tekstów pisanych i mówionych w języku angielskim [U01] |
EL_U01 [3/5] |
przyswaja i wykorzystuje nowe słownictwo z tekstów autentycznych w kontekście tematycznym i kulturowym na poziomie zaawansowanym [U02] |
EL_U01 [3/5] |
zna podstawowe strategie wspomagające rozumienie złożonych tekstów autentycznych, w tym techniki analizy kontekstu i rozpoznawania struktur językowych [W01] |
EL_W01 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
KO1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |