Praktyczna nauka języka angielskiego: Rozumienie tekstu 2
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka angielskiego: Rozumienie tekstu 2 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FCDS1-PJ-RT2-2 |
Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest dalsze rozwijanie i doskonalenie umiejętności rozumienia tekstu pisanego i mówionego poprzez poszerzenie zasobu słownictwa i struktur językowych, a także rozwijanie strategii czytania, analizy i interpretacji tekstu, w tym tekstów bardziej złożonych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
rozumie potrzebę samodzielnej pracy i ustawicznego rozwijania kompetencji leksykalnej [K01] |
FD_K01 [2/5] |
rozpoznaje i interpretuje znaczenia form leksykalnych w prostych, jak i bardziej złożonych tekstach, uwzględniając ich funkcję w kontekście stylistycznym, kulturowym i pragmatycznym [U01] |
FD_U01 [3/5] |
interpretuje i analizuje fragmenty tekstu, wykorzystując różne źródła i strategie rozumienia, takie jak parafraza, kontekstualizacja czy rozpoznawanie intencji komunikacyjnej, zarówno w tekstach prostszych, jak i bardziej złożonych [U02] |
FD_U02 [2/5] |
zna słownictwo z materiału kursowego i posiada aktywną znajomość słownictwa, wystarczającą, aby wyrażać się w formie pisemnej kub ustnej na poziomie średniozaawansowanym [W01] |
FD_W02 [2/5] |
zna różne techniki czytania umożliwiające zrozumienie tekstu angielskojęzycznego, w tym tekstów prostych i bardziej złożonych [W02] |
FD_W02 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |