Instrumenty szkolne z metodyką 2
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2025
| Nazwa modułu: | Instrumenty szkolne z metodyką 2 |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-EM-S1-ISM2 |
| Kod programu: | W6-S1EM19.2025 |
| Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Proponowane w ramach modułu zajęcia Instrumenty szkolne z metodyką 2 kształcą umiejętność samodzielnego, precyzyjnego i estetycznego wykonywania zadań melodyczno-rytmicznych poprzez grę na instrumentach perkusyjnych o określonej i nieokreślonej wysokości dźwięku oraz flecie prostym. Są przygotowaniem do metodycznej realizacji praktycznych działań w ramach zajęć szkolnych i pozaszkolnych w procesie nauczania muzyki z wykorzystaniem systemu C. Orffa. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | Instrumenty szkolne z metodyką 1 [W6-EM-S1-ISM1] |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada poszerzoną znajomość zasad muzyki, budowy formalnej utworu, elementów muzyki, rozumie ich wzajemne relacje oraz potrafi je zastosować we własnych koncepcjach twórczych wykorzystujących grę na instrumentach perkusyjnych i fletach prostych. [W6-EM-S1-ISM2_1] |
W6-EM-S1-W04 [3/5] |
Potrafi wykorzystywać teoretyczne i praktyczne aspekty systemu Orffa w prowadzeniu różnego rodzaju zespołów instrumentalnych. [W6-EM-S1-ISM2_2] |
W6-EM-S1-U05 [3/5] |
Potrafi samodzielnie wykonać zróżnicowane przebiegi melodyczne i metrorytmiczne wykorzystując instrumenty o określonej i nieokreślonej wysokości dźwięku. [W6-EM-S1-ISM2_3] |
W6-EM-S1-U04 [3/5] |
Potrafi samodzielnie realizować zadania muzyczne oraz efektywnie wykorzystać własną wyobraźnię, intuicję, emocjonalność, postawę twórczą i samodzielne myślenie w celu tworzenia indywidualnych, kreatywnych zadań. [W6-EM-S1-ISM2_4] |
W6-EM-S1-K02 [4/5] |
Posiada umiejętność efektywnej organizacji pracy własnej i zespołowej, podejmowania decyzji, prezentacji własnych projektów twórczych oraz przyjmowania odpowiedzialności za podjęte działania. [W6-EM-S1-ISM2_5] |
W6-EM-S1-K05 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [W6-EM-S1-ISM2_fs1] | 15 |
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Pokaz/demonstracja [c06] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
W6-EM-S1-ISM2_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||