Design i dziedzictwo książki: Zasoby kulturowe w instytucjach GLAM
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-N2BN19.2025

Nazwa modułu: | Design i dziedzictwo książki: Zasoby kulturowe w instytucjach GLAM |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-DDK-N2-ZKGLA04 |
Kod programu: | W1-N2BN19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł koncentruje się na analizie procesów związanych z tworzeniem, opracowywaniem i udostępnianiem kolekcji w galeriach, bibliotekach, archiwach i muzeach. Studenci poznają różnice i podobieństwa w podejściu tych instytucji do zarządzania zasobami kulturowymi, a także wyzwania i możliwości wynikające z ich misji udostępniania dziedzictwa kulturowego w erze cyfrowej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada szczegółową wiedzę na temat procesów tworzenia, opracowywania i udostępniania kolekcji w instytucjach GLAM, rozumie różnice i podobieństwa w funkcjonowaniu bibliotek, archiwów i muzeów oraz zna współczesne metody zarządzania zasobami kulturowymi. [ZKGLA04_1] |
K_W04 [3/5] |
Student potrafi wykorzystać poznane metody i narzędzia do tworzenia, opracowywania i udostępniania kolekcji w instytucjach GLAM, uwzględniając specyfikę ich funkcjonowania, oraz efektywnie analizować różnice i podobieństwa w zarządzaniu zasobami kulturowymi. [ZKGLA04_2] |
K_U011 [3/5] |
Student jest w stanie określać priorytety oraz rozwiązywać problemy zawodowe związane z zarządzaniem zasobami w instytucjach GLAM, jednocześnie kierując się zasadami prawa i etyki oraz dbając o ochronę i odpowiednie udostępnianie powierzonych mu dóbr kultury. [ZKGLA04_3] |
K_K02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [ZKGLA04_fs_1] | 10 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
ZKGLA04_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |