Design i dziedzictwo książki: Komputerowy skład publikacji Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-N2BN19.2025

Nazwa modułu: Design i dziedzictwo książki: Komputerowy skład publikacji
Kod modułu: W1-BN-DDK-N2-KSP03
Kod programu: W1-N2BN19.2025
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach modułu osoby studiujące zdobędą wiedzę z zakresu obsługi programów DTP, które wykorzystywane są w komputerowym przygotowaniu publikacji do druku. Zdobyte umiejętności pozwolą na samodzielny skład i łamanie publikacji wielostronicowych z wykorzystaniem profesjonalnych programów DTP.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna pojęcie DTP i identyfikuje programy DTP spośród oprogramowania innego typu. [KSP03_1]
K_W04 [3/5]
Stosuje oprogramowanie DTP do składu i łamania publikacji wielostronicowych (m.in. publikacji książkowych i czasopism). [KSP03_2]
K_U010 [3/5] K_U02 [2/5] K_U06 [1/5]
Tworzy projekt graficzny publikacji, planuje jego praktyczne wykonanie i modyfikuje zgodnie z wymaganiami autorów i zleceniodawców. [KSP03_3]
K_U05 [2/5] K_U06 [4/5] K_K02 [4/5]
Ma świadomość ciągłego rozwoju technik komputerowych, oprogramowania DTP, a co za tym idzie - konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych. [KSP03_4]
K_K01 [4/5] K_K06 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [KSP03_fs_1] 15 Pokaz/demonstracja [c06] 
Praca z komputerem [d01] 
zaliczenie KSP03_1 KSP03_2 KSP03_3 KSP03_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)