Design i dziedzictwo książki: Komputerowy skład publikacji
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-N2BN19.2025

Nazwa modułu: | Design i dziedzictwo książki: Komputerowy skład publikacji |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-DDK-N2-KSP03 |
Kod programu: | W1-N2BN19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu osoby studiujące zdobędą wiedzę z zakresu obsługi programów DTP, które wykorzystywane są w komputerowym przygotowaniu publikacji do druku. Zdobyte umiejętności pozwolą na samodzielny skład i łamanie publikacji wielostronicowych z wykorzystaniem profesjonalnych programów DTP. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna pojęcie DTP i identyfikuje programy DTP spośród oprogramowania innego typu.
[KSP03_1] |
K_W04 [3/5] |
Stosuje oprogramowanie DTP do składu i łamania publikacji wielostronicowych (m.in. publikacji książkowych i czasopism). [KSP03_2] |
K_U010 [3/5] |
Tworzy projekt graficzny publikacji, planuje jego praktyczne wykonanie i modyfikuje zgodnie z wymaganiami autorów i zleceniodawców. [KSP03_3] |
K_U05 [2/5] |
Ma świadomość ciągłego rozwoju technik komputerowych, oprogramowania DTP, a co za tym idzie - konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych. [KSP03_4] |
K_K01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [KSP03_fs_1] | 15 |
Pokaz/demonstracja [c06] Praca z komputerem [d01] |
zaliczenie |
KSP03_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |