Design i dziedzictwo książki: Współczesny design i projektowanie książki tradycyjnej
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-N2BN19.2025

Nazwa modułu: | Design i dziedzictwo książki: Współczesny design i projektowanie książki tradycyjnej |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-DDK-N2-WDPKT03 |
Kod programu: | W1-N2BN19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu przekazanie wiedzy na temat zasad projektowania publikacji drukowanych z uwzględnieniem współczesnych trendów. Uczestnicy poznają fundamentalne reguły kompozycji, typografii oraz struktury książki, jednocześnie rozwijając praktyczne umiejętności w zakresie tworzenia estetycznych i funkcjonalnych projektów wydawniczych. Moduł łączy tradycyjne techniki z nowoczesnym podejściem do designu, przygotowując studentów do samodzielnej pracy nad różnorodnymi formami publikacji. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna fundamentalne zasady projektowania publikacji drukowanych, w tym znaczenie typografii, kompozycji i struktury książki. [WDPKT03_1] |
K_W04 [3/5] |
Orientuje się we współczesnych trendach w projektowaniu książek oraz relacjach między formą a funkcją w kontekście publikacji tradycyjnych. [WDPKT03_2] |
K_W09 [2/5] |
Potrafi samodzielnie zaprojektować spójną koncepcję książki, uwzględniając wszystkie jej elementy - od okładki, przez typografię, wybór papieru, po kompozycję i format. Umie łączyć tradycyjne techniki projektowe z nowoczesnymi rozwiązaniami, tworząc estetyczne i funkcjonalne projekty wydawnicze. [WDPKT03_3] |
K_U02 [3/5] |
Monitoruje trendy w projektowaniu, jest w stanie określić priorytety i rozwiązywać problemy zawodowe w pracy wydawniczej, uznając za kluczowe zadanie kreowanie nowoczesnego wizerunku wydawnictwa jako istotnej instytucji kultury. [WDPKT03_4] |
K_K02 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [WDPKT03_fs_1] | 10 |
Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
WDPKT03_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |