Nowoczesna biblioteka: Zarządzanie strategiczne biblioteką
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-N2BN19.2025

Nazwa modułu: | Nowoczesna biblioteka: Zarządzanie strategiczne biblioteką |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-NB-N2-ZSB03 |
Kod programu: | W1-N2BN19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu studenci zdobędą wiedzę z zakresu zarządzania strategicznego biblioteką jako instytucją kultury. Realizacja modułu ma sprawić przede wszystkim, by student potrafił zastosować teorię w praktyce, umiał zastosować metody analizy strategicznej w działalności biblioteki, opracować misję, wizję oraz strategię instytucji. Celowi temu służy wykorzystanie metod aktywizujących studentów oraz analizowanie i krytyczna ocena licznych przykładów działań podejmowanych przez biblioteki różnych typów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma szczegółową wiedzę o zarządzaniu strategicznym biblioteką jako instytucją kultury. Student zna zaawansowane metody i narzędzia wyszukiwania, selekcji i analizy informacji na potrzeby procesu zarządzania strategicznego biblioteką. [ZSB03_01] |
K_W05 [5/5] |
Student potrafi zastosować różne metody analizy strategicznej biblioteki, opracować misję i wizję instytucji, przygotować strategiczny plan działania biblioteki. Potrafi analizować różnego typu dane, wyciągać na ich podstawie wnioski i identyfikować ewentualne problemy w zarządzaniu biblioteką. Posiada umiejętność samodzielnego planowania pracy w bibliotece, potrafi współpracować z innymi przy projektowaniu i wdrażaniu strategii działania biblioteki. [ZSB03_02] |
K_U01 [5/5] |
Potrafi wyszukiwać, interpretować i stosować przepisy i regulacje prawne na potrzeby strategicznych decyzji w zarządzaniu biblioteką. [ZSB03_03] |
K_U09 [4/5] |
Ma świadomość znaczenia i wpływu właściwego zarządzania biblioteką na proces kreowania jej wizerunku jako nowoczesnej instytucji. [ZSB03_04] |
K_K07 [5/5] |
Student jest świadomy odpowiedzialności za decyzje podejmowane w procesie zarządzania strategicznego biblioteką, rozumie konieczność właściwego i rzetelnego przygotowania zawodowego do pełnienia w przyszłości funkcji kierowniczych. [ZSB03_05] |
K_K01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [ZSB03_fs_1] | 10 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Analiza SWOT [b10] Projektowanie [e04] Autoedukacja [f01] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
ZSB03_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |