Nowoczesna biblioteka: Jakość w bibliotece
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-N2BN19.2025

Nazwa modułu: | Nowoczesna biblioteka: Jakość w bibliotece |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-NB-N2-JB02 |
Kod programu: | W1-N2BN19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi definicjami, terminologią i koncepcjami związanymi z jakością oraz tendencjami we współczesnym bibliotekarstwie zmierzającymi do mierzenia jakości. Student pozna metody zarządzania jakością w bibliotekach oraz instrumenty diagnozowania jakości usług w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym placówki, rozpozna praktyczne działania bibliotek w tym zakresie. Przedmiot pozwoli ukazać studentowi znaczenie jakości w bibliotekach, potrzebę zarządzania jakością i dbania o dobry wizerunek biblioteki we współczesnym świecie. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma poszerzoną wiedzę na temat tendencji we współczesnej bibliologii w zakresie zarządzania jakością i wdrażania koncepcji związanych z jakością usług bibliotecznych. Student ma poszerzoną wiedzę na temat metod zarządzania jakością w bibliotekach, wyboru tych metod i etapów wdrażania. [JB02_1] |
K_W02 [3/5] |
Student potrafi wykorzystywać instrumenty diagnozowania jakości usług bibliotecznych w celu podjęcia działań naprawczych, w tym stosować międzynarodowe zalecenia dotyczące analizy jakości usług bibliotecznych. [JB02_2] |
K_U02 [5/5] |
Student rozumie znaczenie zarządzania jakością i jest gotów dbać o wizerunek biblioteki we współczesnym świecie. [JB02_3] |
K_K07 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [JB02_fs_1] | 10 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
JB02_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |