Projektowanie graficzne Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-N2BN19.2025

Nazwa modułu: Projektowanie graficzne
Kod modułu: W1-BN-N2-PG02
Kod programu: W1-N2BN19.2025
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach modułu studenci uzyskują wiedzę i umiejętności związane z projektowaniem i edycją grafiki rastrowej i wektorowej – w kontekście działalności bibliotecznej i informacyjnej. Studenci poznają w praktyce specjalistyczne oprogramowanie komputerowe, jego funkcjonalność, zakres typowych zastosowań i ograniczenia; uczą się tworzyć materiały wizualne przeznaczone zarówno do prezentacji w formie cyfrowej, jak i do druku.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna zasady projektowania graficznego oraz specjalistyczne oprogramowanie wykorzystywane do projektowania i edycji grafiki rastrowej i wektorowej. [PG02_01]
K_W04 [3/5]
Student potrafi stosować zasady projektowania graficznego do tworzenia produktów cyfrowych przeznaczonych do prezentacji sieciowej i materiałów do druku. Wykorzystuje do tego specjalistyczne oprogramowanie komputerowe. [PG02_02]
K_U05 [3/5]
Student potrafi tworzyć projekty graficzne z uwzględnieniem potrzeb i wymagań różnych grup użytkowników bibliotek i ośrodków informacji. Wykorzystuje wiedzę i umiejętności z zakresu projektowania graficznego do usprawnienia komunikacji z otoczeniem społecznym oraz uatrakcyjnienia i ułatwienia dostępu do zasobów i usług bibliotecznych i informacyjnych. [PG02_03]
K_W10 [3/5] K_U05 [2/5]
Student jest gotów do twórczego i świadomego wykorzystywania narzędzi projektowania graficznego w celu kreowania wizerunku biblioteki i ośrodka informacji jako nowoczesnej instytucji kultury [PG02_04]
K_K07 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [PG02_fs_1] 15 Pokaz/demonstracja [c06] 
Praca z komputerem [d01] 
Projektowanie [e04] 
zaliczenie PG02_01 PG02_02 PG02_03
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)