Warsztaty redagowania tekstu naukowego (moduł obowiązkowy dyplomowy)
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-N2BN19.2025

Nazwa modułu: | Warsztaty redagowania tekstu naukowego (moduł obowiązkowy dyplomowy) |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-N2-WRTN01 |
Kod programu: | W1-N2BN19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu studenci poznają zasady samodzielnej pracy naukowej. Zdobędą wiedzę na temat prawidłowej konstrukcji tekstu naukowego (przede wszystkim pracy magisterskiej). Poznają zasady gromadzenia źródeł informacji, ich opracowania i interpretacji. Potrafią dokonać właściwej analizy zgromadzonego materiału badawczego oraz skonstruować plan tekstu naukowego. Umieją zastosować odpowiednie metody badawcze oraz skonstruować elementy tekstu naukowego. Potrafią zaplanować samodzielną pracę naukową oraz zaprezentować jej efekty. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student orientuje się we współczesnych problemach nauk humanistycznych, w tym nauk o kulturze, i społecznych, zna aktualny stan dyskursu naukowego, zwłaszcza związanego z badaniami bibliologicznymi i informatologicznymi. Wie jak identyfikować problemy badawcze. Zna zasady budowania własnego warsztatu naukowego zgodnie z obowiązującymi zapisami etyki pracy naukowej. [WRTN01_01] |
K_W03 [4/5] |
Student umie rozpoznawać problemy badawcze współczesnej nauki. Posiada umiejętność zastosowania aparatu pojęciowego nauk humanistycznych, w tym nauk o kulturze, i społecznych w komunikatach naukowych. Potrafi komponować pisemne wypowiedzi o charakterze naukowym, nadać im odpowiednią strukturę i wykorzystać stosowne metody i narzędzia badawcze (charakterystyczne dla badań z obszaru bibliologii i informatologii). Umie udokumentować przebieg analizy naukowej. [WRTN01_02] |
K_U011 [5/5] |
Student przestrzega standardów etyki pracy naukowej na wszystkich etapach komponowania wypowiedzi. Umie posługiwać się kodeksami etyki publikacyjnej. Ma świadomość istnienia zjawiska nierzetelności w nauce, w tym plagiaryzmu. Umie efektywnie wyszukiwać dane potrzebne do konstruowania komunikatów naukowych dotyczących problematyki nauk humanistycznych i społecznych, w tym m.in. z obszaru wiedzy bibliologicznej i informatologicznej, i opracowywać je, by zapobiegać problemowi plagiaryzmu. [WRTN01_03] |
K_U01 [4/5] |
Mając świadomość konieczności stałego pogłębiania i aktualizowania swoich umiejętności i wiedzy, zwłaszcza tej z obszaru badań bibliologicznych i informatologicznych, potrafi zdobywać, interpretować i kreować różnego typu komunikaty zgodnie z zasadami etycznymi. [WRTN01_04] |
K_K01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [WRTN01_fs_1] | 15 |
Praca z komputerem [d01] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
WRTN01_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |