Marketing w instytucjach kultury Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-N2BN19.2025

Nazwa modułu: Marketing w instytucjach kultury
Kod modułu: W1-BN-N2-MIK01
Kod programu: W1-N2BN19.2025
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 6
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach modułu studenci zdobędą wiedzę z zakresu marketingu i umiejętności wykorzystania narzędzi marketingowych w działalności bibliotek jako instytucji kultury. Realizacja modułu ma sprawić przede wszystkim, by student potrafił zastosować teorię w praktyce, umiał dostosować metody i narzędzia z zakresu zarządzania i marketingu w działalności (oraz jej projektowaniu) biblioteki jako niedochodowej instytucji kultury. Celowi temu służy wykorzystanie metod aktywizujących studentów oraz analizowanie i krytyczna ocena licznych przykładów działań marketingowych podejmowanych przez biblioteki różnych typów. Moduł wyłącznie dla absolwentów kierunku informacja naukowa i bibliotekoznawstwo.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę z zakresu marketingu, zna najważniejsze koncepcje marketingowe, potrafi wymienić i opisać instrumenty marketingowe. Student zna metody badawcze nauk organizacji i zarządzania, potrafi interpretować je w odniesieniu do bibliotekoznawstwa. [MIK01_01]
K_W04 [5/5] K_W05 [5/5]
Student ma pogłębioną wiedzę o potrzebach różnych grup interesariuszy współczesnej biblioteki, potrafi wyjaśnić procesy kształtowania się tych potrzeb oraz wskazać sposoby ich zaspokojenia. [MIK01_02]
K_W10 [5/5]
Student umie samodzielnie oraz zespołowo zaplanować, przygotować i przeprowadzić różnego typu działania marketingowe w bibliotekach i innych instytucjach kultury [MIK01_03]
K_U06 [4/5] K_U08 [3/5]
Student potrafi stosować zasady i metody zarządzania oraz narzędzia marketingu w promowaniu działalności kulturalnej, edukacyjnej i informacyjnej bibliotek. [MIK01_04]
K_U07 [5/5]
Student rozumie znaczenie właściwego kształtowania wizerunku zawodu bibliotekarza oraz biblioteki jako instytucji kultury. [MIK01_05]
K_K06 [3/5] K_K07 [5/5]
Student zna zasady obsługi czytelników biblioteki, jest w stanie komunikować się różnymi grupami użytkowników (w tym o specyficznych potrzebach) oraz interesariuszy (np. władze lokalne, sponsorzy itd.). [MIK01_06]
K_K03 [5/5] K_K05 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [MBW01_fs_1] 15 Wykład konwersatoryjny [b02] 
Projekcja [c02] 
Prezentacja [c07] 
egzamin MIK01_01 MIK01_02
laboratorium [MBW01_fs_2] 15 Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Prezentacja [c07] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Projektowanie [e04] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie MIK01_03 MIK01_04 MIK01_05 MIK01_06
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)