Specialized Workshops Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S1MT19.2025

Module name: Specialized Workshops
Module code: W4-MT-S1-25-WSpe
Programme code: W4-S1MT19.2025
Semester: winter semester 2027/2028
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Celem modułu Warsztaty specjalistyczne jest kształcenie umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej w typowych zastosowaniach matematyki poprzez rozwiązywanie konkretnych problemów związanych z daną specjalnością. Przewiduje się realizację następujących treści kształcenia. 1. Rola matematyki we współczesnym świecie oraz jej zastosowań w kontekście problemów cywilizacyjnych. 2. Zastosowanie formalizmu matematycznego w poprawnym rozumowaniu oraz w formułowaniu problemów badawczych. 3. Rozpoznawanie problemów badawczych i przykłady ich rozwiązań. 4. Sposoby wykorzystywania wiedzy teoretycznej w wybranych specjalistycznych zastosowaniach matematyki. 5. Wykorzystanie różnych źródeł informacji do poszerzania posiadanej wiedzy z dbałością o uczciwość intelektualną i odpowiedzialność.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
zna i rozumie znaczenie matematyki we współczesnym świecie oraz jej zastosowania w rozwiązywaniu problemów cywilizacyjnych [WSpec_1]
K_W01 [4/5]
potrafi stosować formalizm matematyczny do poprawnego rozumowania, formułowania problemów badawczych oraz prowadzenia dyskusji na ich temat [WSpec_2]
K_U01 [3/5] K_U13 [4/5]
potrafi rozpoznawać problemy badawcze związane z daną specjanością oraz proponować przykłady ich rozwiązań [WSpec_3]
K_U14 [4/5]
jest gotów do wykorzystywania wiedzy teoretycznej w wybranych specjalistycznych zastosowaniach matematyki [WSpec_4]
K_K03 [3/5]
jest gotów do korzystania z różnych źródeł informacji w celu poszerzania swojej wiedzy, przy zachowaniu uczciwości intelektualnej i odpowiedzialności [WSpec_5]
K_K01 [4/5] K_K04 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
laboratory classes [WPro_fs_1] 45 Activating method – discussion / debate [b04] 
Creation/production – creative workshop [e03] 
Individual work with a text [f02] 
course work WSpec_1 WSpec_2 WSpec_3 WSpec_4 WSpec_5
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] Preparation for classes
reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Verification / adjustment / discussion of syllabus provisions [b02] Consulting the curriculum and the organization of classes
consulting the content of the syllabus, possibly in the presence of the year tutor or members of the class group, and, if necessary, reassessing the provisions concerning special conditions for class participation, e.g., space and time requirements, technical and other requirements, including conditions for participation in classes outside the walls of the university, classes organized in blocks, organized online, etc.
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Studying the literature used in and the materials produced in class [c02] Preparation for verification of learning outcomes
exploring the studied content, inquiring, considering, assimilating, interpreting it, or organizing knowledge obtained from the literature, documentation, instructions, scenarios, etc., used in class as well as from the notes or other materials/artifacts made in class
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)