Podstawy chemii I
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2025
| Nazwa modułu: | Podstawy chemii I |
|---|---|
| Kod modułu: | W4-MT-S1-24-PCh1 |
| Kod programu: | W4-S1MT19.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Podstawy Chemii I ma za zadanie zapoznanie studenta z pojęciami i prawami z zakresu chemii. Student poznaje zasady nomenklatury i klasyfikacji związków chemicznych, wiadomości z zakresu budowy atomu i tworzenia wiązań w cząsteczkach, charakterystyki pierwiastków chemicznych, przebiegu reakcji i ich zapisu za pomocą równań reakcji. Potrafi przeprowadzić obliczenia chemiczne oraz wykonać doświadczenia chemiczne. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Zna i rozumie prawa i pojęcia chemiczne i potrafi zilustrować je odpowiednimi przykładami. Potrafi zapisać równania reakcji chemicznych. [PCh1_01] |
KN_Ch_W01 [4/5] |
Zna zasady nomenklatury związków chemicznych, zasady tworzenia wzorów sumarycznych i strukturalnych związków chemicznych. [PCh1_02] |
KN_Ch_W01 [4/5] |
Potrafi objaśnić związki pomiędzy budową molekularną, a właściwościami makroskopowymi otaczającej go materii. [PCh1_03] |
KN_Ch_W01 [4/5] |
Zna budowę atomu, rozumie mechanizm tworzenia się wiązań i zna ich rodzaje. Opisuje budowę cząsteczki związku chemicznego. [PCh1_04] |
KN_Ch_W01 [3/5] |
Ma wiedzę z zakresu kinetyki i równowagi chemicznej. [PCh1_05] |
KN_Ch_W01 [2/5] |
Wykonuje obliczenia chemiczne. [PCh1_06] |
KN_Ch_W01 [3/5] |
Zna charakterystyki fizykochemiczne wybranych związków chemicznych oraz zasady BHP. [PCh1_07] |
KN_Ch_U08 [3/5] |
Zna techniki laboratoryjne, potrafi zaprojektować i wykonać doświadczenia chemiczne. [PCh1_08] |
KN_Ch_W03 [3/5] |
Jest świadom poziomu swojej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. [PCh1_09] |
KN_Ch_K01 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| laboratorium [PCh1_fs_01] | 30 |
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
PCh1_01 |
| warsztat [PCh1_fs_02] | 30 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Praca z podręcznikiem programowym [d02] |
zaliczenie |
PCh1_01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||