IT at school Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S1MT19.2025

Module name: IT at school
Module code: W4-MT-S1-24-ISzk
Programme code: W4-S1MT19.2025
Semester: winter semester 2026/2027
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Celem zajęć jest: *) powtórzenie oraz rozszerzenie wiedzy i umiejętności ze szkoły ponadpodstawowej z zakresu posługiwania się edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym oraz programem do prezentacji multimedialnej; *) zapoznanie studentów z programowaniem w wybranych językach wizualnych na poziomie, który umożliwi realizację podstawy programowej w szkole podstawowej; *) zapoznanie z elementami języka HTML; *) zapoznanie z oprogramowaniem przydatnym w pracy nauczyciela przedmiotowego i wychowawcy; *) zapoznanie z możliwościami Microsoft Teams i Google Classroom w organizacji procesu edukacji i przekazywania wiedzy.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
student zna programy do przetwarzania tekstów i analizy danych [ISzk_01]
KN_I_W06 [5/5]
student posiada zaawansowane umiejętności przetwarzania tekstów, (współ-)tworzy i udostępnia dokumenty w sieci [ISzk_02]
KN_I_U02 [4/5] KN_I_U08 [4/5]
student posiada zaawansowane umiejętności wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych [ISzk_03]
KN_I_U08 [4/5] KN_I_U09 [3/5]
student posiada zaawansowane umiejętności tworzenia prezentacji [ISzk_04]
KN_I_U07 [5/5] KN_I_U09 [4/5]
student zna środowisko programowania w wybranych językach wizualnych oraz typy zmiennych i struktur danych dostępne w języku a także polecenia i konstrukcje danego języka [ISzk_05]
KN_I_W03 [3/5] KN_I_W04 [4/5]
student projektuje, tworzy, zapisuje i testuje oprogramowanie sterujące obiektem na ekranie komputera [ISzk_06]
KN_I_U03 [4/5] KN_I_U04 [4/5]
student programuje wykorzystaniem struktur danych, procedur (z parametrem i bez) oraz implementuje przykładowe algorytmy objęte podstawą programową szkoły podstawowej [ISzk_07]
KN_I_U03 [3/5] KN_I_U04 [4/5]
student posiada wiedzę w zakresie tworzenia stron internetowych [ISzk_08]
KN_I_W06 [4/5]
student tworzy stronę internetową zgodnie ze standardami [ISzk_09]
KN_I_U10 [5/5]
student potrafi wykorzystać poznane programy edukacyjne do wspomagania pracy własnej oraz do tworzenia przestrzeni edukacyjnej i komunikacji z uczniami [ISzk_10]
KN.2023_U02 [3/5] KN_I_U02 [3/5] KN_I_U09 [3/5]
student potrafi stworzyć własne projekty w poznanych programach edukacyjnych. [ISzk_11]
KN_I_U09 [4/5] KN_I_U11 [3/5]
student wyszukuje w sieci potrzebne informacje i zasoby, ocenia ich przydatność oraz wykorzystuje w rozwiązywanych problemach [ISzk_12]
KN_I_W07 [4/5]
student posiada wiedzę dotyczącą zagadnień prawnych i etycznych związanych z informatyką. [ISzk_13]
KN_I_W09 [4/5]
student stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w pracowni komputerowej [ISzk_14]
KN_I_U12 [5/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
laboratory classes [01] 45 Activating method – peer learning [b08] 
Demonstration-imitation [c06] 
Working with a computer [d01] 
Laboratory exercise / experiment [e01] 
course work ISzk_01 ISzk_02 ISzk_03 ISzk_04 ISzk_05 ISzk_06 ISzk_07 ISzk_08 ISzk_09 ISzk_10 ISzk_11 ISzk_12 ISzk_13 ISzk_14
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] Preparation for classes
developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] Preparation for verification of learning outcomes
devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc.
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] Consulting the results of the verification of learning outcomes
reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)