Robotyka
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2025
| Nazwa modułu: | Robotyka |
|---|---|
| Kod modułu: | W4-MT-S1-25-Rob |
| Kod programu: | W4-S1MT19.2025 |
| Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności dotyczących programowania mikrokontrolerów oraz wykorzystania czujników. Studenci zapozna się z budową i funkcjonowaniem bezprzewodowych i przewodowych technologii wymiany danych. Dodatkowo poznają zastosowanie wybranych praw fizyki. Ponadto studenci będą zaznajomieni z nauką, technologią, inżynierią, sztuką i matematyką w edukacji STEAM jako punktami dostępu do ukierunkowania uczniów na dociekanie, dialog i krytyczne myślenie. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
zna zasady budowania robotów, działania czujników i zasady ich programowania. [Rob_01] |
KN_I_W04 [4/5] |
potrafi skonstruować, skonfigurować i uruchomić układ zawierający różne czujniki [Rob_02] |
K_U07 [3/5] |
jest gotów do podjęcia współpracy w grupie. [Rob_03] |
KN.2023_KS07 [1/5] |
rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się. [Rob_04] |
KN_I_K02 [3/5] |
zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w pracowni komputerowej. [Rob_05] |
KN_I_W10 [5/5] |
przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w pracowni komputerowej [Rob_06] |
KN_I_U12 [5/5] |
potrafi wykorzystać zajęcia z robotyki w pracy z dziećmi z różnymi potrzebami edukacyjnymi. [Rob_07] |
KN.2023_U02 [1/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| laboratorium [Rob] | 30 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Obserwacja [e06] Symulacja [e07] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
Rob_01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||